Hvilken Trangia?

Mere
10 år 6 måneder siden #8638 af KP
Besvaret af KP på emne Hvilken Trangia?
SÅ har jeg fået købt en Trangia sæt :cheer:

Hos Friluftslageret havde de den model jeg ønskede på tilbud, og så havde de i dag, i anledning af deres fødselsdag, 25% rabat på ALT i butikken, inkl. nedsatte varer. Så jeg fik en 25 serie Trangia med teflonbelægning i både gryder og pande til 374,25. Jeg har i hvert fald ikke set det billigere. Gasbrænderen fik jeg for 281,25, så hele sættet kom til at koste 655,50. Det tror jeg er helt ok.
Jeg kunne desværre ikke bruge min gamle kedel. Størrelsen passede egentlig fint, men da den har en bund med let buede kanter sad den ikke særlig stabilt i Trangiaens holder. Så jeg ofrede yderligere 89,25 på en Trangia kedel. Købte også multi-discen (til lidt over 40 kr) nu hvor det hele var sat ned :)

Vil gerne sige tak til alle som har bidraget i tråden her. Det har i hvert fald hjulpet mig gevaldigt.

Følgende bruger(e) sagde tak: SebastianAndersen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #8640 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Hvilken Trangia?
Sådan! :cheer:
Så det bare ud og få gang i gassen og gryderne!

Mere
10 år 6 måneder siden #8652 af NRE
Besvaret af NRE på emne Hvilken Trangia?

KP skrev: Vil gerne sige tak til alle som har bidraget i tråden her. Det har i hvert fald hjulpet mig gevaldigt.

Jeg vil ønske dig tillykke med dit nye Trangia feltkøkken, jeg håber, at du i mange år fremover vil få glæde af det, på en masse gode ture.

Hvis der fulgte en spritbrænder med sættet, så kan du jo se om du kan finde en billig Triangel - www.trangia.se/2891.trangia_tillbehor.html - for så kan du kokkerere med to gryder på en gang, og det kan jo i mange tilfælde forkorte madlavningstiden.

Den lydløse spritbrænder kan også være smadder hyggelig, når du sammen med din hustru sidder en stjerneklar sommeraften foran teltet, og brygger en kop kaffe eller the.

Husk at du kun bør anvende en grydeske og paletkniv af træ eller kunststof, sammen med et teflon belagt grydesæt, jeg har set, at i Tiger-butikkerne kan du købe små grydeskeer og paletknive af træ, og dem kan du nemt forkorte skafterne på.

MVH
NRE

Mere
10 år 6 måneder siden #8654 af KP
Besvaret af KP på emne Hvilken Trangia?

Jeg vil ønske dig tillykke med dit nye Trangia feltkøkken, jeg håber, at du i mange år fremover vil få glæde af det, på en masse gode ture.

Vi satser også på at dette er en investering som vi skal have glæde af mange år frem :)

Vi tester Trangiaen hjemme (når vejret bliver en smule bedre) så vi får en fornemmelse af hvad der fungerer inden vi tager på tur, men jeg tror umiddelbart ikke at vi kommer til at bruge to brændere på én gang. Dog vil jeg godt give ret i at spritbrænderen er meget hyggeligere, både fordi den er lydløs, men også fordi der er noget (jeg tillader mig at sige) romantisk over den lidt mere primitive brænder, som for mig også bringer mange gode minde frem fra tidligere Trangia-ture. Så jeg kan sagtens forestille mig at vi også kommer til at bruge spritbrænderen engang imellem, især til ture hvor vi ikke er så mange og kogetiden ikke er af så stor betydning.

Mht. kogegrej så overvejede jeg faktisk at købe et plastiksæt i Friluftslageret, men jeg undlod da jeg godt kunne lige din idé med billige selvtilpassede træredskaber. Og så synes jeg også at det er hyggeligere at lave med med en grydeske eller paletkniv af træ :)

Jeg har dog lige et (måske) sidste spørgsmål til dig. Da jeg kom kedlen ind i den lille gryde opdagede jeg at tuden godt kan røre ved grydevæggen. Er det noget som du oplever er et problem som man skal passe på med? Altså, jeg tænker på om den kunne ridse teflonbelægningen da tuden jo er forholdsvis skarp.

Mere
10 år 6 måneder siden #8655 af NRE
Besvaret af NRE på emne Hvilken Trangia?

KP skrev: Jeg har dog lige et (måske) sidste spørgsmål til dig. Da jeg kom kedlen ind i den lille gryde opdagede jeg at tuden godt kan røre ved grydevæggen. Er det noget som du oplever er et problem som man skal passe på med? Altså, jeg tænker på om den kunne ridse teflonbelægningen da tuden jo er forholdsvis skarp.

Vores Trangia blev i sin tid leveret med nogle strimler bobleplast mellem hver del, og dem har vi ikke smidt væk, og de gør, at de forskellige dele ikke rasper mod hinanden, når grydesættet ligger i bunden af en cykeltaske.

Og så har jeg altid lagt en karklud oven på de tre holdere, som der sidder på vindskærmen, og som lukkes ind over kedlen, det gør, at kedlen ikke ligge løst, og karkluden har også forhindret, at de tre holdere kunne ridse stegepanden, men efter vi købte disken, så har den jo overtaget den funktion.

MVH
NRE

Tid til at oprette siden: 0.254 sekunder