SM i Trangia, Århus

Mere
10 år 6 måneder siden #8673 af Lunte 78
SM i Trangia, Århus blev oprettet af Lunte 78
Hey=)
Nogen der har hørt om det her arrangement?
www.facebook.com/events/229149720557361/
Det er, så vidt jeg kan se, lærerudd der har lavet en dyst om hvem der kan lave det bedste mad lavet på Trangia
Man kan deltage hvis man er studerende. Om det er alle studerende eller kun dem fra lærer udd. Det fremgår ikke.
Det kunne være hygge at mødes med andre friluftsfolk for at se en dyst og drikke en enkelt=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #8675 af NRE
Besvaret af NRE på emne SM i Trangia, Århus
Der er jo rigtig mange unge og studerende, som holder deres ferier i telt og på cykel, men for de fleste er det nok mest en økonomisk nødvendighed, og mange af dem skifter da også det primitive lejrliv ud med nogle mere komfortable ferieformer, når de bliver færdig med deres uddannelser, og får jobs som giver dem råd til biler og charterferier.

Og derfor vil jeg da helt klart foretrække, at møde nogle voksne mennesker, der har rundet de fyrre, og som stadig holder fast i det primitive lejrliv, for hos dem er der li'som noget mere substans i tingene, de er som regel også mere dedikerede på den eller de grene af friluftslivet som de dyrker.

For os er indkøbene af råvarer og selve madlavningen en helhedsoplevelse, som er en meget vigtig del af ferien, vi går målrettet efter gårdbutikker og grøntsagsboder langs vejen, hvor vi finder friske råvarer, som vi så komponerer dagens menu ud fra - www.mediapix.dk/oversigt/lokaliteter/sam...oentsagsbod-855.html

Det bliver jo en noget begrænset oplevelse, og meget dagligdags agtigt, hvis man bare gør et indkøb i Brugsen eller Netto, og skruer en ret sammen efter en opskrift i Trangia kogebogen... :dry:

MVH
NRE

Mere
10 år 6 måneder siden #8679 af SebastianAndersen
Og sådan kan det da også være for folk der er 40+. Når de så rammer de 50-60 stykker lægger de nok rygsækken, og tager et andet sted hen og slapper af i stedet.
Der findes også studerende som er dedikerede indenfor friluftslivet.

Mere
10 år 6 måneder siden #8684 af SebastianAndersen

Ljunggren skrev: Hvem, hvor?
Når jeg bliver 60 så er det slut med rygsækken - så bliver det krydstogtskibe, portvin og årgangsvine til fed mad :)

Det regnede jeg også med René, du lægger jo allerede ud med Sydfrankrig denne sommer haha ;)

Mere
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #8685 af Lunte 78
Besvaret af Lunte 78 på emne SM i Trangia, Århus
Rene Ljungren:Vi kunne jo lave en outsite konkurrence
Ja, go ide! Jeg hjælper gerne med at arrangere noget. Kan sikkert også finde et par sheltere/område vi kan bruge. Med vand mm.
Og nu vi er ved det. Ska vi så ikke også lave en af de der alcohol stoves?
I det hele taget arrangere en dag i gør-det-selvs-tegn=)

NRE: Og derfor vil jeg da helt klart foretrække, at møde nogle voksne mennesker, der har rundet de fyrre, og som stadig holder fast i det primitive lejrliv, for hos dem er der li'som noget mere substans i tingene, de er som regel også mere dedikerede på den eller de grene af friluftslivet som de dyrker.

Skal jeg forstå det som at jeg,som 34-årig, ikke vil være velkommen der, hvor de “ voksne” skal mødes?
Ej vel. Jeg kan sagtens forstå det, hvis du gerne vil mødes med nogen der ser på friluftslivet, og det der følger med, madlavning på primitiv maner, som en bonus. Men det er bestemt ikke forbeholdt en bestemt alder.

Jeg lagde det link fordi jeg også så en lille mulighed for at reklamere for os, som gruppe, til et arrangement. Måske ku vi lokke flere til, få lavet flere fælles-ture mm.

Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Lunte 78.

Mere
10 år 6 måneder siden #8689 af NRE
Besvaret af NRE på emne SM i Trangia, Århus

Lunte 78 skrev: Skal jeg forstå det som at jeg,som 34-årig, ikke vil være velkommen der, hvor de “ voksne” skal mødes?

Hej Lunte, mit indlæg er skrevet som en kommentar til det første indlæg i tråden, men Ljunggren nåede så at poste et forslag om at lave en outsite konkurrence, medens jeg sad og skrev på mit indlæg, og derfor kan det misforstås som en kommentar til hans indlæg, hvilket det ingenlunde er.

MVH
NRE

Tid til at oprette siden: 0.236 sekunder