- Modtagne Tak: 131
SM i Trangia, Århus
- Naturbob
-
- Gæst
-
SebastianAndersen skrev: Og sådan kan det da også være for folk der er 40+. Når de så rammer de 50-60 stykker lægger de nok rygsækken, og tager et andet sted hen og slapper af i stedet.
Der findes også studerende som er dedikerede indenfor friluftslivet.
Ævl...... Du har vist aldrig været i Lapland. Her er alders gns ret højt. Jeg møder vandrere over 80 år. det er altså ikke ualmindeligt.
Vi gamle springer rundt i fjeldet som bjerggeder.
Bare fordi man bliver "gammel", er det ikke ensbetydende med at man ændrer interesser.
Jeg ville "dø", hvis jeg skulle tilbringe flere dage på et krydstogtskib. Never.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

- stokrenden
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 226
NRE skrev: Der er jo rigtig mange unge og studerende, som holder deres ferier i telt og på cykel, men for de fleste er det nok mest en økonomisk nødvendighed, og mange af dem skifter da også det primitive lejrliv ud med nogle mere komfortable ferieformer, når de bliver færdig med deres uddannelser, og får jobs som giver dem råd til biler og charterferier.
Jeg tror nu at mængden af unge, som tager på teltferie fordi de ikke har råd til andet er ret begrænset. Jeg kan i hvert fald med lethed sammensætte en storbyferie, der er en del billigere end mine sidste vandreferier. Jeg har da også et par gange oplevet at det er billigere at bo på vandrerhjem, end at slå sit telt op på den lokale campingplads.
b
- okj
-
- Gæst
-
På jydernes vintertur var vi 7 afsted: 2 i tyverne, 1 på ca 35, og 4 mellem 55 og 61. Så hvis det er grundlag nok til en statistik, så passer din teori ikke.SebastianAndersen skrev: Og sådan kan det da også være for folk der er 40+. Når de så rammer de 50-60 stykker lægger de nok rygsækken, og tager et andet sted hen og slapper af i stedet.
- SebastianAndersen
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 134
Jeg kan jo bare tage min egen morfar som eksempel, som stadig kører mountainbike i de danske skove, går vandreture i de danske skove. Pyrenæerne fra tid til anden, samt Grønland og andre steder. Og manden har rundet de 70 år.
Men at sige, at der ikke findes engagerede unge mennesker indenfor friluftslivet, det holder jo ikke.
At der nok ikke er flere unge mennesker indenfor fx vandring, er nok at man som ung ikke helt ved hvor man skal gå hen, hvis man vil vide mere. Der er masser på min alder, bl.a. fra mit gymnasium, som spørger mig til råds om alt muligt. Jeg tror der er masser af unge, som gerne vil, men bare ikke ved hvor man henter information og bliver klogere. Der er alligevel nogle stykker som godt kunne tænke sig at prøve det af.
Men indenfor områder som mountainbiking, trail running eller klatring er der jo masser af unge mennesker!

Og ja, det er vil jeg sige også billigere at tage på en storbyferie. En hurtig billet af den billigste af slagsen til Dublin (elsker den by!), et skod værelse på Abigails til ingen penge, og så man ellers i gang! Ikke at man ikke kan gøre en vandretur til en oplevelse, som man ikke skal betale de store penge for. For det kan også gøres forholdvist billigt, i forhold til hvor man skal hen osv. Men det ved i jo..
Og jeg glæder mig meget til at komme til pensionistland! Der skulle være rigtig flot, har jeg ladet fortælle mig af nogle gamle bjerggeder

- SebastianAndersen
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 134
okj skrev:
På jydernes vintertur var vi 7 afsted: 2 i tyverne, 1 på ca 35, og 4 mellem 55 og 61. Så hvis det er grundlag nok til en statistik, så passer din teori ikke.SebastianAndersen skrev: Og sådan kan det da også være for folk der er 40+. Når de så rammer de 50-60 stykker lægger de nok rygsækken, og tager et andet sted hen og slapper af i stedet.
Nej, det er ikke grundlag nok

-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333