- Modtagne Tak: 2
Mange spørgsmål til Jetboil...
- TorbenJørgensen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
10 år 7 måneder siden #9503
af TorbenJørgensen
Mange spørgsmål til Jetboil... blev oprettet af TorbenJørgensen
Hej Alle
Har en del spørgsmål til Jetboil-produkter, da jeg overvejer at købe til når jeg er alene afsted, og dermed slipper for at slæbe mit Primus Eta Power MF sæt med, som vejer og fylder lidt.
Hvad er forskellen på SOL, Zip og Flash serien, bortset fra størrelsen?
Hvorfor må man ikke bruge Ti-serien til andet end at koge vand? Må man ikke lave tør-foder i dem?
Kan man sætte større gryder på nogle af dem (serierne) eller dur de kun med de medfølgende kopper?
Bedre eller dårligere end Primus' tilsvarende? Kan se Primus' vejer lidt mere, men brænder mere effektivt/hurtigere?
Har en del spørgsmål til Jetboil-produkter, da jeg overvejer at købe til når jeg er alene afsted, og dermed slipper for at slæbe mit Primus Eta Power MF sæt med, som vejer og fylder lidt.
Hvad er forskellen på SOL, Zip og Flash serien, bortset fra størrelsen?
Hvorfor må man ikke bruge Ti-serien til andet end at koge vand? Må man ikke lave tør-foder i dem?
Kan man sætte større gryder på nogle af dem (serierne) eller dur de kun med de medfølgende kopper?
Bedre eller dårligere end Primus' tilsvarende? Kan se Primus' vejer lidt mere, men brænder mere effektivt/hurtigere?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- stokrenden
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 226
10 år 7 måneder siden #9505
af stokrenden
b
Besvaret af stokrenden på emne Mange spørgsmål til Jetboil...
Titanium leder varme dårligere end aluminium, så maden brænder lettere på i en titaniumsgryde.
Jetboil Sol modellerne virker bedre ved lavere temperaturer end de andre Jetboils.
Jetboil Sol modellerne virker bedre ved lavere temperaturer end de andre Jetboils.
b
- SebastianAndersen
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 134
10 år 7 måneder siden #9508
af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Mange spørgsmål til Jetboil...
Jeg har Zip modellen, og den er helt fin. Kan godt anbefale Jetboil!
Du kan også godt have andre gryder på brænderen, der følger en lille ting med, som du sæter ovenpå, og så kan du sætte andre gryder på. Intet problem
SOL har jeg ikke styr på. Zip og Flash, er forskellen vist at Flash lyser op når vandet koger (varmeindikator), hvilket i mine øjne er sådan, ja lidt for spacy. Men det er en smagsag.
På Zip er der heller ikke Piezo tænder på som der er på Flash. Samt den lille drejer, hvor man styrer gassen, er den lidt mindre på Zip end Flash, men ellers er Zip helt på højde med Flash. Zip er også en anelse mindre.
Du kan også godt have andre gryder på brænderen, der følger en lille ting med, som du sæter ovenpå, og så kan du sætte andre gryder på. Intet problem

SOL har jeg ikke styr på. Zip og Flash, er forskellen vist at Flash lyser op når vandet koger (varmeindikator), hvilket i mine øjne er sådan, ja lidt for spacy. Men det er en smagsag.
På Zip er der heller ikke Piezo tænder på som der er på Flash. Samt den lille drejer, hvor man styrer gassen, er den lidt mindre på Zip end Flash, men ellers er Zip helt på højde med Flash. Zip er også en anelse mindre.
- TorbenJørgensen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 2
10 år 7 måneder siden #9535
af TorbenJørgensen
Besvaret af TorbenJørgensen på emne Mange spørgsmål til Jetboil...
Tak for svar. Kunne faktisk have læst mig til at man godt kunne bruge andre gryder og pander på deres hjemmeside 
Tror jeg hopper på SOL'en, dog ikke i Titanium udgaven, hvis maden brænder på... Så hellere slæbe på 60 gram ekstra. Tak for svar

Tror jeg hopper på SOL'en, dog ikke i Titanium udgaven, hvis maden brænder på... Så hellere slæbe på 60 gram ekstra. Tak for svar
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333