- Modtagne Tak: 4
Gasbrænder på fjeldet??
9 år 1 måned siden #16583
af Sheldorin
Gasbrænder på fjeldet?? blev oprettet af Sheldorin
Hej Alle,
Jeg er så småt ved at indkøbe udstyr til fremtidige ture på fjeldet. Jeg vil gerne på hyttetur i lapland, og skal i den forbindelse bruge en gasbrænder. Den skal hovedsageligt bruges til at varme vand til frysetørret mad. Så der skal egentlig ikke rigtig tilberedes de store måltider på den.
Hvad kan i anbefale mig?
Jeg havde overvejet denne:
seuf.dk/optimus-crux-lite-gasbraender
Og så havde jeg overvejet denne aluminiumskop til, som jeg tænker kan bruges som kogekar til vandet:
seuf.dk/alu-kop-400ml
Hvad siger i?
Jeg er så småt ved at indkøbe udstyr til fremtidige ture på fjeldet. Jeg vil gerne på hyttetur i lapland, og skal i den forbindelse bruge en gasbrænder. Den skal hovedsageligt bruges til at varme vand til frysetørret mad. Så der skal egentlig ikke rigtig tilberedes de store måltider på den.
Hvad kan i anbefale mig?
Jeg havde overvejet denne:
seuf.dk/optimus-crux-lite-gasbraender
Og så havde jeg overvejet denne aluminiumskop til, som jeg tænker kan bruges som kogekar til vandet:
seuf.dk/alu-kop-400ml
Hvad siger i?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 1 måned siden #16584
af Ennamaria
Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Besvaret af Ennamaria på emne Gasbrænder på fjeldet??
Helt umiddelbart er det jo ikke nødvendigt med en gasbrænder til hyttetur, idet der er gas og køkkenudstyr i alle hytter. Jeg havde en Jetboil med sidste år, og det var da en dum dødvægt at rende rundt med 
Men hvis du absolut ikke vil lave mad i hytternes køkken, kan jeg anbefale samme Jetboil.

Men hvis du absolut ikke vil lave mad i hytternes køkken, kan jeg anbefale samme Jetboil.
Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
9 år 1 måned siden - 9 år 1 måned siden #16585
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Gasbrænder på fjeldet??
En kop på 400 ml er for lille. Flere frysetørrede retter skal bruge 350 eller 375 ml vand - så er det helt op til kanten. Jeg ville sige 5,5 dl eller lidt mere. JetBoil er vistnok på 6 dl.
Men: Du kan undvære køkken og sovepose ved en hyttetur. En lagenpose, mad og ekstratøj er nok.
Men: Du kan undvære køkken og sovepose ved en hyttetur. En lagenpose, mad og ekstratøj er nok.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Terje.
9 år 1 måned siden #16586
af Søgaard
Vh Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Gasbrænder på fjeldet??
Det er måske dødvægt at have en brænder + brændstof med, men nogle dage er det dejligt at kunne koge noget vand til kaffe e.lign. I så fald er en fyldt termokande alle tiders at have med. Det er en prioritering
Vh Søgaard
9 år 1 måned siden #16593
af agge
hej
Besvaret af agge på emne Gasbrænder på fjeldet??
Eta Express fra Primus.
denne her får også meget ros, og prisen er god. har selv bestilt den.
outshop.dk/eta-express-stormkokken
denne her får også meget ros, og prisen er god. har selv bestilt den.
outshop.dk/eta-express-stormkokken
hej
9 år 1 måned siden #16595
af swedofil
Besvaret af swedofil på emne Gasbrænder på fjeldet??
MSR Pocket Rocket. Vejer kun 68 gram. Flammen er lidt 'svejse-agtig', dvs smal. Men skal man blot opvarme vand og ikke simrekoge, er den supergod. Der er ingen vinskærm i dette minimale design, men det er ingen problem at finde læ nok på fjeldet til en sådan fætter. Koster vel omkring de 250,- diverse steder. Har kørt med denne kombineret med en titangryde igennem mange år i fjeldliv/fritidsliv. Lettere fåes vist ikke ...
Tid til at oprette siden: 0.211 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333