Gasbrænder på fjeldet??

Mere
9 år 1 måned siden #16583 af Sheldorin
Hej Alle,

Jeg er så småt ved at indkøbe udstyr til fremtidige ture på fjeldet. Jeg vil gerne på hyttetur i lapland, og skal i den forbindelse bruge en gasbrænder. Den skal hovedsageligt bruges til at varme vand til frysetørret mad. Så der skal egentlig ikke rigtig tilberedes de store måltider på den.

Hvad kan i anbefale mig?

Jeg havde overvejet denne:

seuf.dk/optimus-crux-lite-gasbraender

Og så havde jeg overvejet denne aluminiumskop til, som jeg tænker kan bruges som kogekar til vandet:

seuf.dk/alu-kop-400ml

Hvad siger i?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #16584 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Gasbrænder på fjeldet??
Helt umiddelbart er det jo ikke nødvendigt med en gasbrænder til hyttetur, idet der er gas og køkkenudstyr i alle hytter. Jeg havde en Jetboil med sidste år, og det var da en dum dødvægt at rende rundt med ;)
Men hvis du absolut ikke vil lave mad i hytternes køkken, kan jeg anbefale samme Jetboil.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
9 år 1 måned siden - 9 år 1 måned siden #16585 af Terje
Besvaret af Terje på emne Gasbrænder på fjeldet??
En kop på 400 ml er for lille. Flere frysetørrede retter skal bruge 350 eller 375 ml vand - så er det helt op til kanten. Jeg ville sige 5,5 dl eller lidt mere. JetBoil er vistnok på 6 dl.

Men: Du kan undvære køkken og sovepose ved en hyttetur. En lagenpose, mad og ekstratøj er nok.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Terje.

Mere
9 år 1 måned siden #16586 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Gasbrænder på fjeldet??
Det er måske dødvægt at have en brænder + brændstof med, men nogle dage er det dejligt at kunne koge noget vand til kaffe e.lign. I så fald er en fyldt termokande alle tiders at have med. Det er en prioritering

Vh Søgaard

Mere
9 år 1 måned siden #16593 af agge
Besvaret af agge på emne Gasbrænder på fjeldet??
Eta Express fra Primus.
denne her får også meget ros, og prisen er god. har selv bestilt den.
outshop.dk/eta-express-stormkokken

hej

Mere
9 år 1 måned siden #16595 af swedofil
Besvaret af swedofil på emne Gasbrænder på fjeldet??
MSR Pocket Rocket. Vejer kun 68 gram. Flammen er lidt 'svejse-agtig', dvs smal. Men skal man blot opvarme vand og ikke simrekoge, er den supergod. Der er ingen vinskærm i dette minimale design, men det er ingen problem at finde læ nok på fjeldet til en sådan fætter. Koster vel omkring de 250,- diverse steder. Har kørt med denne kombineret med en titangryde igennem mange år i fjeldliv/fritidsliv. Lettere fåes vist ikke ...

Tid til at oprette siden: 0.209 sekunder