ny pumpe til multifuel
- Outdoor Rødovre
-
- Bruger
-
Less
Mere
8 år 10 måneder siden #17471
af Outdoor Rødovre
Besvaret af Outdoor Rødovre på emne ny pumpe til multifuel
Hej Erik,
Hvis du spørger hos din lokale grejpusher, vil man da nok være behjælpelig med at få fat i en reservedel.
Og hvis ikke, så siger du bare til. Så vil jeg gerne hjælpe dig. Det er helt sikkert muligt at skaffe en ny pumpe som reservedel, uden at du skal købe en masse andet oveni.
Mvh Ib, Outdoor Rødovre
32150258
www.outdoorrodovre.dk
Hvis du spørger hos din lokale grejpusher, vil man da nok være behjælpelig med at få fat i en reservedel.
Og hvis ikke, så siger du bare til. Så vil jeg gerne hjælpe dig. Det er helt sikkert muligt at skaffe en ny pumpe som reservedel, uden at du skal købe en masse andet oveni.
Mvh Ib, Outdoor Rødovre
32150258
www.outdoorrodovre.dk
Følgende bruger(e) sagde tak: erikbreum
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
8 år 10 måneder siden #17472
af erikbreum
Besvaret af erikbreum på emne ny pumpe til multifuel
Brian. Ja det er det samme sæt jeg så i SpejderSport til 500,- Så dette er da billigere. Bortset fra at der kommer transport oven i.
Outdoor Rødovre: Hvad vil du kunne tilbyde? Svar skal nok være på PB.
Outdoor Rødovre: Hvad vil du kunne tilbyde? Svar skal nok være på PB.
- Outdoor Rødovre
-
- Bruger
-
8 år 10 måneder siden #17476
af Outdoor Rødovre
Jeg har lige fået prisen på ny pumpe til en Trangia MF: 750 kr - BUM!
Det er jo halvdelen af prisen på hele brænderen, så måske er det lige så smart at slå til, hvis du finde en Trangia MF på tilbud - så har du ekstra reservedel på alt det andet inkluderet.
Uanset, så kan du komme forbi Outdoor Rødovre og købe pumpen. Så får du den med 20% rabat, hvis du tilmelder dig butikkens mailliste. Så kommer den ned på 600 kr. Det er stadig mange penge, men det er også den del af hele MF-sættet, som er det mest komplicerede. Resten er jo ret simple ting, som ikke kræver det stor af produktionen.
Mvh ib, Outdoor Rødovre
Det er jo halvdelen af prisen på hele brænderen, så måske er det lige så smart at slå til, hvis du finde en Trangia MF på tilbud - så har du ekstra reservedel på alt det andet inkluderet.
Uanset, så kan du komme forbi Outdoor Rødovre og købe pumpen. Så får du den med 20% rabat, hvis du tilmelder dig butikkens mailliste. Så kommer den ned på 600 kr. Det er stadig mange penge, men det er også den del af hele MF-sættet, som er det mest komplicerede. Resten er jo ret simple ting, som ikke kræver det stor af produktionen.
Mvh ib, Outdoor Rødovre
8 år 10 måneder siden #17480
af erikbreum
Besvaret af erikbreum på emne ny pumpe til multifuel
Priser er sjove en gang imellem. Og her er det ikke din forretning jeg snakker om men Trangia og generelt.
Pumpe: 600-750 kr
Pumpe + flaske + en masse dimser: 400-500 kr.
Jeg tror jeg tager den sidste mulighed ;o)
Tak for indlæggene
Pumpe: 600-750 kr
Pumpe + flaske + en masse dimser: 400-500 kr.
Jeg tror jeg tager den sidste mulighed ;o)
Tak for indlæggene
- Outdoor Rødovre
-
- Bruger
-
8 år 10 måneder siden #17481
af Outdoor Rødovre
Ja, jeg forstår hvad du mener, men det er ikke samme produkt. Det kan godt være at det kommer til at virke med Gravity MF kittet, som har pumpedelen med produktnummer 732240, men jeg vil vurdere at du heller skal satse på en pumpe der hedder 732231. Den passer til Primus Multifuel EX, som er samme brænder som den der sidder i Trangia MF brænderen.
Den pumpe kan købes for 400 kr hos mig, hvis man er tilmeldt maillisten (det bliver man bare inden man betaler i kassen).
Men som Primus i Danmark siger: "Jeg ved ikke noget om trangia produkter!", så der er ikke nogen garanti for at den kommer til at spille optimalt.
Hvis du vælger Trangia pumpen, så er du sikker på at det er en pumpe, som er produceret med henblik på at arbejde sammen med Trangia MF.
Mvh Ib, Outdoor Rødovre
Den pumpe kan købes for 400 kr hos mig, hvis man er tilmeldt maillisten (det bliver man bare inden man betaler i kassen).
Men som Primus i Danmark siger: "Jeg ved ikke noget om trangia produkter!", så der er ikke nogen garanti for at den kommer til at spille optimalt.
Hvis du vælger Trangia pumpen, så er du sikker på at det er en pumpe, som er produceret med henblik på at arbejde sammen med Trangia MF.
Mvh Ib, Outdoor Rødovre
Følgende bruger(e) sagde tak: erikbreum
8 år 10 måneder siden - 8 år 10 måneder siden #17484
af Pihlen
Mvh. Brian
Besvaret af Pihlen på emne ny pumpe til multifuel
Primus laver kun to typer pumper. Nemlig ergonomi 102g og 105g.
Forskellen på dem er sådan set kun at den ene har en jussterings knap på, så man kan slukke for flowet til slangen. Den anden kan man ikke justere.
Til et trangia mf skruer man jo studsen fra slangen på, og på den studs sidder der en jussterings knap. Derfor skal man selvfølgelig have en pumpe uden den funktion.
Om så pumpen hedder primus, trangia eller noget tredje er sådan set underordnet!
Det skal bare være samme gevind og uden jussterings ventil.
Så jeg holder stadig på at den jeg linkede til passer. Men da det jo er et opgraderings Kit, så vil der være nogle små dele i overskud.
Men den Ib skriver om passer vel også men den hedder noget andet da det er selve pumpen og ikke et Kit.
Fandt lige dette:
"Here's the Ergopump configured for use with a Lindal valve fuel line. These were sold with stoves that use the thin fuel line, however, they can also be used retroactively on older Lindal valve stoves that used the thick fuel line. These were used in the third generation Primus Multifuel, the second and third generation Omnifuels, the first and second generation Multifuel EX's, the Trangia Multifuel X2, and the Omnilite Ti. "
www.spiritburner.com/fusion/gallery/5005...20819_172833_opt.jpg
Forskellen på dem er sådan set kun at den ene har en jussterings knap på, så man kan slukke for flowet til slangen. Den anden kan man ikke justere.
Til et trangia mf skruer man jo studsen fra slangen på, og på den studs sidder der en jussterings knap. Derfor skal man selvfølgelig have en pumpe uden den funktion.
Om så pumpen hedder primus, trangia eller noget tredje er sådan set underordnet!
Det skal bare være samme gevind og uden jussterings ventil.
Så jeg holder stadig på at den jeg linkede til passer. Men da det jo er et opgraderings Kit, så vil der være nogle små dele i overskud.
Men den Ib skriver om passer vel også men den hedder noget andet da det er selve pumpen og ikke et Kit.
Fandt lige dette:
"Here's the Ergopump configured for use with a Lindal valve fuel line. These were sold with stoves that use the thin fuel line, however, they can also be used retroactively on older Lindal valve stoves that used the thick fuel line. These were used in the third generation Primus Multifuel, the second and third generation Omnifuels, the first and second generation Multifuel EX's, the Trangia Multifuel X2, and the Omnilite Ti. "
www.spiritburner.com/fusion/gallery/5005...20819_172833_opt.jpg
Mvh. Brian
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Pihlen.
Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333