Det er ikke GAS !

Mere
8 år 9 måneder siden #18051 af Panie
Det er ikke GAS ! blev oprettet af Panie
Det er ikke "GAS" at jeg var i Biltema og så denne lille gasbrænder til tom-jule-pung-pris.

2,8 KW , 70 GRAM , 139 KR.

Er du i tvivl om den holder så køb to.

Her er den : www.biltema.dk/da/Fritid/Friluftsliv/Gas...sbrander-28-W-37650/

Gad vide om nogen herinde har prøvet den (måske Aksel)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 9 måneder siden #18053 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Det er ikke GAS !
Det er en Fire Maple FMS-116. Jeg har titaniummodellen FMS-116t som hos Spejdergear bliver solgt under navnet "Pinguin Surpass Titan"

Det er en brænder i god kvalitet der egner sig godt til især brede gryder.

b

Mere
8 år 9 måneder siden - 8 år 9 måneder siden #18059 af LHL
Besvaret af LHL på emne Det er ikke GAS !
Jeps - jeg har også Titanium modellen som er købt under navnet "Pinguin Surpass Titan".

Da den praktisk taget ingenting vejer eller fylder, så har jeg den altid med på fjeldtur som reserve/backup brænderen (JetBoil er den primære).

Den store fordel ved "Pinguin Surpass Titan" er at den dels støtter gryden fint og dels er flammen også bred.

Andre små, lette topmonterede brændere har en tendens til en meget smal, koncentreret 'svejseflamme', det har "Pinguin Surpass Titan" netop ikke.

mvh Lars

PS Titanium modellen vejer kun 48 gram og yder 3500 Watt, fås pt til 298,- hos Spejdergear
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved LHL.

Mere
8 år 9 måneder siden #18060 af Milho
Besvaret af Milho på emne Det er ikke GAS !
Jeg har både den smalle (svejseflammen, vægt 44 g.) og brede model på de 48 g. jeg vil også anbefale surpass modellen da den brænder rigtig godt og der er fin støtte til gryder.

Der er dog sikkert intet i vejen med Biltemas brænder. Jeg har været ude at lurer på deres sortiment, men jeg syntes ikke at jeg blev så inspireret. Deres ting virker store og klodset.
Er der andre der har oplevet det samme eller modsatte?

Vh Christian

Mere
8 år 9 måneder siden #18061 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Det er ikke GAS !
Ja Biltema er ikke for feinschmeckere eller ultralight, men man kan som nybegynder, studerende på lavbudget eller lign billigt få sig okay startudstyr til nogle gode ture.
Skotte

Mere
8 år 9 måneder siden #18062 af Milho
Besvaret af Milho på emne Det er ikke GAS !
Jeg havde nu et åben sind :) Og som skrevet er jeg da sikker på at deres produkter er fine.

I deres katalog ser det sjovt ud, men når man står der, syntes jeg det er noget helt andet - men som skrevet et andet sted - En gasbrænder er jo bare et rør og ventil.

Vh Christian

Tid til at oprette siden: 0.221 sekunder