Reservebrænder?

Mere
8 år 7 måneder siden - 8 år 7 måneder siden #19271 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Reservebrænder?
Jeg bruger sprit som primært brændstof og her er min Evernew spritbrænder (34 g) og titanium vindskærm (31 g) "bombproof"...

Ingen bevæglige dele, ingen dyser der kan stoppe, ikke rigtigt noget der kan gå i stykker...

Det eneste "minus" (??) er at det tager lidt længere tid (10 min kontra 5 min for at koge en liter vand med sprit kontra gas)

Så nej, jeg ser ingen grund til at have en reservebrænder med...

Alternativet er et lille bål af kviste, grankogler eller anden biomasse, holdt på plads af vindskærmen.

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved ErikS. Begrundelse: slåbøffer

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden - 8 år 7 måneder siden #19301 af Simon
Besvaret af Simon på emne Reservebrænder?
Jeg tror jeg stoler på min nuværende brænder, og tager oplevelsen med hvis der skulle ske noget med den på tur. Som Kaj skriver, så skal der være plads til det ikke går som planlagt. Det er faktisk ofte de ting jeg husker bedst fra ferie mm. når man har oplevet noget der absolut ikke var planlagt, og man har været nød til at forholde sig til det. :)

På vintertur kan jeg derimod godt se fornuften i at have en reserve med, men mine vinterture er typisk her i DK, så der går det nok også uden. :-)

Jeg takker for input! ! !

Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Simon.

Mere
8 år 7 måneder siden #19304 af NOB
Besvaret af NOB på emne Reservebrænder?
Jeg er meget enig med flere her. Linket nedenunder er til en blogpost og klumme i Outdoor Training, jeg skrev i december, som meget godt opsummerer min holdning.

Når det er sagt, kan jeg sagtens se flere situationer, hvor reserve ting er på sin plad, også selvom man ikke forventer at bruge dem. Rettidig omhu er ikke altid en skidt ting :-)

Gå nu ned på grej, bare engang i mellem. :-)

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder