Skeer

Mere
8 år 6 måneder siden - 8 år 6 måneder siden #19381 af stokrenden
Skeer blev oprettet af stokrenden
En ting, der måske ofter bliver overset når der bliver talt om grej er spiseredskaber f.eks. skeer. Derfor ville jeg høre hvad jeres foretrukne "tur ske" er?

Når jeg er på fjeldvandring spiser jeg stort set altid frysetørret mad, og jeg spiser det direkte fra posen, derfor er det rart at have en lang ske. Jeg har før brugt en af de lange aluminiumsskeer, jeg tror den er fra Sea to Summit, men mange firmaer laver det samme design.

Jeg har altid synes at skehovedet er meget småt, så man er nødt til at tage mange skefulde for at få noget i skrutten.

Der var nogen på et andet forum, der foreslog en ske fra Ikea, og den har jeg nu købt, og jeg synes den har den perfekte størrelse og vægt. Den er af plastik, men umiddelbart virker den forholdsvis solid. Den vejer 14 gram og har et rigtig stort skehoved så man lettere kan få maden op af posen med frysetørret uden at man taber den, og så koster den kun 7 kr i et sæt med en paletkniv og gaffel.
www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20239425/

b
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved stokrenden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 6 måneder siden #19383 af Milho
Besvaret af Milho på emne Skeer
Jeg har prøvet IKEA skeen, men designet er lidt anderledes end på billedet. Skaftet er ikke hullet. Jeg droppede den hurtigt fordi der kom "bobler" på skeen og det virkede som om den smeltede hurtigt.

Lige nu er jeg nok "in between" skeer, men bruger skeen fra Primus Cooking utilities small. Den er fin potionsmæssig, men formen er ikke så god til munden - bevares, den er heller ikke designet til det, men den bobler ikke...

Vh Christian

Mere
8 år 6 måneder siden #19384 af Gurli
Besvaret af Gurli på emne Skeer
Den her er min foretrukne:
www.spejdersport.dk/gsi-bestik-ske-lang-9.aspx

Billig, holdbar og praktisk.

Gurli.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ennamaria

Mere
8 år 6 måneder siden #19387 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne Skeer
Vi har 2 plastskeer, og 1 titaniumske med lang skaft, samlet vægt 31 gram. Titaniumskeen bruges til omrøring i gryden, da den er bedst egnet med lang skaft.

Venlig hilsen
Kaj

Mere
8 år 6 måneder siden #19388 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Skeer

Ljunggren skrev: Jeg kan ikke rigtig se fidusen ved at spise af posen for efterfølgende har man så en snasket pose man skal transportere!
Nogle, har jeg set, vasker posen efterfølgende inden de pakker den væk, men så kan man ligeså godt tilberede maden ordentligt i gryde, spise af den og efterfølgende vaske den af.

De fleste frysetørrede retter leveres i en ziplock pose, så når man er færdig med at spise lyner man bare posen til. Så medmindre man har være klodset og smurt ydersiden af posen ind i mad så er der ikke noget svineri. Jeg har alligevel altid alt mit skrald i en fuldstændig tæt pose så det ville alligevel ikke være et problem. Du har ret i at maden bliver varmet bedre igennem, hvis man laver den i gryden, men personligt vil jeg hellere spare opvasken af gryden.

b

Mere
8 år 6 måneder siden #19392 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Skeer
Jeg bruger en spork og min lommekniv.

Snow Peak TI Spork = 15 g
Vitorinox Bantam Alu = 28 g

Duer til alt fra frysetørret til bøffer over bål

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.