- Modtagne Tak: 226
Skeer
- stokrenden
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Når jeg er på fjeldvandring spiser jeg stort set altid frysetørret mad, og jeg spiser det direkte fra posen, derfor er det rart at have en lang ske. Jeg har før brugt en af de lange aluminiumsskeer, jeg tror den er fra Sea to Summit, men mange firmaer laver det samme design.
Jeg har altid synes at skehovedet er meget småt, så man er nødt til at tage mange skefulde for at få noget i skrutten.
Der var nogen på et andet forum, der foreslog en ske fra Ikea, og den har jeg nu købt, og jeg synes den har den perfekte størrelse og vægt. Den er af plastik, men umiddelbart virker den forholdsvis solid. Den vejer 14 gram og har et rigtig stort skehoved så man lettere kan få maden op af posen med frysetørret uden at man taber den, og så koster den kun 7 kr i et sæt med en paletkniv og gaffel.
www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20239425/
b
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Lige nu er jeg nok "in between" skeer, men bruger skeen fra Primus Cooking utilities small. Den er fin potionsmæssig, men formen er ikke så god til munden - bevares, den er heller ikke designet til det, men den bobler ikke...
Vh Christian
www.spejdersport.dk/gsi-bestik-ske-lang-9.aspx
Billig, holdbar og praktisk.
Gurli.
Venlig hilsen
Kaj
- stokrenden
-
Emne forfatter
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 226
Ljunggren skrev: Jeg kan ikke rigtig se fidusen ved at spise af posen for efterfølgende har man så en snasket pose man skal transportere!
Nogle, har jeg set, vasker posen efterfølgende inden de pakker den væk, men så kan man ligeså godt tilberede maden ordentligt i gryde, spise af den og efterfølgende vaske den af.
De fleste frysetørrede retter leveres i en ziplock pose, så når man er færdig med at spise lyner man bare posen til. Så medmindre man har være klodset og smurt ydersiden af posen ind i mad så er der ikke noget svineri. Jeg har alligevel altid alt mit skrald i en fuldstændig tæt pose så det ville alligevel ikke være et problem. Du har ret i at maden bliver varmet bedre igennem, hvis man laver den i gryden, men personligt vil jeg hellere spare opvasken af gryden.
b
Snow Peak TI Spork = 15 g
Vitorinox Bantam Alu = 28 g
Duer til alt fra frysetørret til bøffer over bål
/Erik
Lykke er en retning, ikke et sted.
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333