Morgenmad til vandretur

Mere
8 år 6 måneder siden #19462 af CachTiger
Besvaret af CachTiger på emne Morgenmad til vandretur
Jeg er til havregryn med æble, rosiner og kanel. Både æbler og rosiner kan sagtens holde sig i rygsækken. Hvis man er til den mere kompakte løsning kan æblerne tørres og alle delene, inklusiv mælkepulver, blandes hjemmefra. Så skal der bare tilsættes vand og røres lidt rundt.

Med venlig hilsen
Jannie
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Kaj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 6 måneder siden #19463 af Milho
Besvaret af Milho på emne Morgenmad til vandretur
Hvis man nu gider slæbe det eller hvis man er på kanotur så kan jeg da godt anbefale:

Røget bacon (kan holde sig længe).
Frysetørret Røræg fra Emergency foods.
Baked beans (kan fås på pap i Føtex!).

Vh Christian

Mere
8 år 6 måneder siden #19466 af Gurli
Besvaret af Gurli på emne Morgenmad til vandretur
Jeg elsker at lave mad i mit køkken, men på tur skal det helst være så nemt som muligt; derfor er hjemmelavede muslibarer et hit for mig.

Gurli.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pihlen

Mere
8 år 6 måneder siden #19467 af Simon
Besvaret af Simon på emne Morgenmad til vandretur
jeg sværger til mit nybagte pandebrød når jeg er på tur.
Og det er egenlig lige meget om det er ture i ind- eller udland. Det er en perfekt start på dagen. Da det tager lidt tid, så man kan vågne stille og roligt, få sig lidt kaffe og planlægge dagen, alt imens brødet bager!

På de lange ture, har jeg som regel én havregryns blanding med, til morgener hvor det skal gå stærkt, og som "nød" måltid. Jeg har tilgode at nyde sådan et måltid. :-)

Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj

Mere
8 år 6 måneder siden #19468 af Milho
Besvaret af Milho på emne Morgenmad til vandretur
Og så må jeg jo spørge om du ikke kan skrive en artikel om dit pandebrød så vi andre kan nyde det samme på tur ;) Send den bare via mail.

Vh Christian

Mere
8 år 6 måneder siden #19472 af Asar
Besvaret af Asar på emne Morgenmad til vandretur
Nu er vi for det meste på kanotur, så jeg ved ikke, om det her er for tungt til vandretur. Men jeg plejer at blande nogle havregryn med noget Crüsli med rosiner og nødder samt noget mælkepulver i portionsposer. Det smager godt og er nemt lige at hælde noget frisk koldt vand på. Det kan også koges til grød, hvis man er mere til det.
Der udover laver jeg nogle brødblandinger i en plastpose: hvedemel, grahamsmel, tørgær og salt. Så er det bare at hælde lidt vand og evt. lidt olie i posen og ælte.
Er det muligt at lave bål, finder jeg en flad sten, som jeg vasker og lægger i bålet. Når den er varm smører jeg den med lidt kokosolie og bager derefter brødet på den. Det er bare lækkert. Det bliver rigtig luxus, hvis man har noget af det der marmelade, man kan få på plastikflasker. :P Kan også bages på panden over din brænder evt. med en gryde over som låg.

Tid til at oprette siden: 0.245 sekunder