Nyt køkkensystem

Mere
8 år 3 måneder siden #21029 af Patty
Besvaret af Patty på emne Nyt køkkensystem
Tak for de mange input! ;)

Jeg må indrømme at jeg ikke agter at bruge +1000 kr. på f.eks. en MF-brænder. Jeg syntes ikke at det er forsvarligt til mit (lille) behov, selvom jeg er pajttet mulighederne med sådan en brænder. Uagtet at det som vinterkøkken nok ikke overgås af andre modeller.

Langt hen ad vejen kigger jeg nok mest efter de gasbrændere, som har mulighed for at blive vendt om: Specielt Kovea Spider, til nærmest den halve pris af konkurrenterne, virker lokkende.

Men det lyder interessant at så mange af jer, trods alt, har fornuftige erfaringer med sprit om vinteren. En folie-vindskærm er et billigt tiltag til min eksisterende brænder, hell, bare for prøvens skyld, må jeg ondulere et par tomme øldåser, og hængsle dem med ståltråd, så kan det prøves af.

Nu er det jo lidt svært at prøve -10 grader af her i denne periode af året, men jeg skal nok lige vende den en ekstra gang, før jeg bruger 5-800,- på en ny brænder, hvis lidt forvarmning og en vindskærm kan gøre mit sprit-system anvendeligt (om end ikke superbt).

Men er det rigtigt forstået, at hvis jeg bruger rigtig vintergas, kan jeg anvende en hvilken som helst brænder, med fornuftig succes? For man kan jo sagtens lave et, endog temmelig, billigt setup med en topmonteret brænder (kan fås billigt) og en dåse vintergas, kun til vinterbrug.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
8 år 3 måneder siden - 8 år 3 måneder siden #21033 af Pihlen
Besvaret af Pihlen på emne Nyt køkkensystem
En topmonteret brænder og en primus vintergas giver mulighed for at det kan bruges ned til i hvert fald -10 grader (dette er flere gange testet). husk vindskærm eller læ selvfølgelig.

Primus vintergas dur ikke til at vende på hoved med en brænder med slang, har jeg hørt hørt. Det er noget med opbygningen af gas dåsen og dens mest net inden i?
Har dog ikke prøvet det!

Mvh. Brian
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved Pihlen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.213 sekunder