Hvilket stormkøkken

Mere
7 år 10 måneder siden #25604 af Terje
Besvaret af Terje på emne Hvilket stormkøkken

kristianBp skrev: Tak for de gode informative svar :)
Jeg tror jeg lader være med at købe det multifuel stormkøkken og så tager vi bare hendes Trangia med. Vi skal kun bruge det til at koge vand til frysetørret mad, så helt galt kan det nok heller ikke gå. Skal dog lige have fundet ud af om det også kan brænde gas, da det på jer lyder som om det er bedre. Det er dog et ret gammelt sæt, så vi må lige se.

Hvis du kombinerer 2 systemer, får du også begge systemers ulemper.
Dvs. hvis du putter gas i et Trangia har du stadig Trangia´ets halvhøje vægt + udgifter til en halvdyr gasbrænder + muligheden for at noget fucker op i gevindet ml. gasdåse og brænder.

Hvis jeg var jer, ville jeg nøjes med Trangiaet. Én gryde er nok (og man kan også spare låget til brænderen).

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden #25607 af gronlund
Besvaret af gronlund på emne Hvilket stormkøkken
For det meste handler det om priser og vægt.
Det "gamle Trangia" med gasbrænder, - fungerer fint uanset hvad type mad I vil lave, men det vejer og dertil kommer udgiften til en gasbrænder til erstatning af den "gamle spritbrænder".

Køber I en Trangia gasbrænder, kan I også bruge den til Trangias minisæt (½ liter gryde og stegepande) og den lille vindskærm: www.bjergkaeden.dk/trangia-triangle_7.aspx

På den måde kan I kombinere mellem "tung" Trangia og let Trangia, - men selvfølgelig er der prisen på nyanskaffelse.
Men der kan spares meget i fordelingen af vægt. Til det lille Trangia sæt benytter jeg ofte en sammenklappelig læskærm fra Biltema.

HUSK: Ingen gas med i fly...!!!!

Always have a Dream..!!
Forget about the plans
that didn’t seem to work out right,
but don’t forget to always have a dream

Har du brug for lidt Tips & Trix til brug på fjeldvandring og vandreture, er du velkommen til at besøge min hjemmeside: www.hvorfordet.dk
Søger du oplysninger om...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.138 sekunder