Billigt støbejerns kogegrej - Kan det anbefales?

Mere
7 år 3 måneder siden #28366 af Henrik Nylander Svoldgaard
Jeg er lige stødt på det her tilbud, som jeg synes, lyder meget billigt, men er det for billigt?
www.tectake.dk/7-delt-dutch-oven-grydesa...raekasse-pande-kedel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden #28398 af Otto
IMHO for tungt! 1,5 kilo. Dessuten angir de at du må tørke ekstra godt og smøre inn med fett for å unngå rust. Det betyr sikkert at det ellers ruster fort, og på tur er det ikke til å unngå at det blir fukt.
Otto

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.

Mere
7 år 3 måneder siden #28402 af Simon
Det er svært at afgøre kvaliteten af det, uden at stå med det i hånden. Hvis det er til tur brug så vil det vigtigste nok være at låget lukker tæt på gryderne. Generelt så hænger pris og kvalitet sammen, så det afhænger måske om dine egne krav til gryderne og om hvor ofte de skal bruges.

Jeg har selv gryder og pander fra producenten petromax, dem kan jeg godt anbefale. Hvis du behandler dine støbejerns produkter godt holder de evigt.

Mere
7 år 3 måneder siden #28412 af Milho
Jeg har prøvet de billige og de lidt (det er jo ikke meget) dyre mærker. Der er klart en forskel.

Billigt støbejern har tydelige spor af produktionen i form af ujævn belægning. Det gør at både madlavning og rengøring bliver noget møg.

Er det mængden man går efter, så er det et godt tilbud. Meeeen efter min mening (og jeg er IKKE rig) så kan det ikke betale sig. Jeg vil også klart anbefale Petromax. Det er en hel anden liga og det er ikke meget mere at ofre.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 3 måneder siden #28415 af Pihlen
Robens kommer med en ny serie af bålgrej lige om snart. Her er der to støbejernsgryder/dutchoven der ligner Petronax og koster halvdelen.

Kender selvfølgelig ikke kvaliteten, men det robens plejer ikke at have ry for at lave noget møg.

www.robens.de/da-DK/Produkter/tilbehoer/baaludstyr

Mvh. Brian

Mere
7 år 3 måneder siden #28416 af Milho
På Robens hjemmeside kan man zoome ind på billedet og her kan du se min pointe i belægningen og det endda på produktbilledet der ellers skulle sælge ;)

Kigger man på Robens produkter står der kina-kopi på meget af det og det er synd og lidt useriøst.

Vh Christian

Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder