Hvilken type gasdåse er nemmest at købe på Tenerife?

Mere
5 år 5 måneder siden #30736 af Mullersted
Hej
Jeg skal på 2 ugers vandretur til Tenerife og La Gomera til februar og regner med at lave gasbrænder med, men ingen gasbeholder, da jeg jo flyver derned.
Jeg ankommer søndag og vil gern eud på GR 131 med det samme, så der er ikke åbent i de nærliggende outdoor-forretninger.
Er der nogle, der ved, hvilken slags gas-beholdere, man lettest kan købe i supermarkeder eller mindre butikker i byer langs ruten?

Den med skrue-tilkobling?
Den med 'klik-på' tilkobling?
Eller den punkterbare dåse?

Jeg har en Primus-brænder til skue-dåserne, men skal lige vide, om jeg skal skaffe en adapter eller to..?

Fandt i øvrigt denne super fine oversigt over de forskellige gas-dåse tyoer og forskellige adaptorer:
thenextchallenge.org/guide-camping-gas-canisters/

Håber der er nogle, der kan hjælpe?
Bedste hilsner, Mette

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 4 måneder siden #30881 af Ennamaria
Jeg har rejst til de kanariske øer årligt gennem mange år, og bl.a. vandret på La Palma - men aldrig haft telt med, eller haft brug for gas.
Så jeg kan ikke hjælpe med det.

Men måske kan du få svar på en af de mange websider, der findes om de forskellige øer. Der er ofte engelske og tyske helårsbeboere, der har startet hjemmesider om alt muligt - også vandring.

Man skal i øvrigt overnatte i hytter (med mindre man har en særlig tilladelse til at telte) og der er måske kogemuligheder der?

Held og lykke med det, og god tur!

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder