Hvad spiser man til frokost?

Mere
4 år 3 måneder siden #32679 af SnitteBo
Hej

Skal snar på min første Vandretur. Tror nok jeg er ved at have styr på morgen og aftensmad (fryse tørret retter) men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad man har med til frokost?

Turen er på 3 dag, så 2 x frokost. Hvad er praktisk til det?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 3 måneder siden #32680 af fætter guf
Det er jo egentligt et godt spørgsmål.
Det er en vigtig del af den store madplan. Og den afhænger helt af hvem man er.
Jeg er et madøre, men spiser noget “hurtigt” men korrekt nærende til frokost. Det kan være frysetøret, madpakke osv. En madpakke kan godt holde sig 1 1/2 dag hvis det er køligt og kan spises gående, ellers kan man lave frysetørret mad hurtigt, men det koster let 30 minutter. Til aften kan jeg godt lide at lave rigtigt mad, når der er lavet lejr.
Saltet, tørret og røget kød holder sig længe, også når det er varmt. Grønsager kan holde fra nogle dage til uger, meget afhænigt af behandlingen og arten.

Mit råd, madpakke eller frysetørret på 2 dagen og frysetørret på 3 dagen. “Rigtig” mad begge aftener. Første dag tager man en frossen kød ting med. Ikke hakket eller skåret, men så helt som muligt. Gerne foldet så den holder kulden længe. På anden dagen kan man lave samme nummer, meeeen det kunne også være røget flæsk, frem for noget fersk.
Morgenmad, havregryn, mælkepulver, øllebrød pulver, mysli og lignende.

• Eventyrinorden
  • Bruger
  • Bruger
  • Friluftslivs entusiast der brænder for lokale eventyr! Følg mig på : www.facebook.com/Eventyrinorden og Instagram: www.instagram.com/Eventyrinorden
Mere
4 år 3 måneder siden #32682 af Eventyrinorden
jeg har længe brugt logan brød til frokost særligt når turene er lidt længere.
På så kort en tur ville jeg nok bare bugre rugbrød med pålæg. Særligt her i der koldere dage, der holder pålæg osv sig fint.
Komme ofte an på vægt men også holdbarhed.
Jeg har også brugt tortilas og så har jeg brug polarbrød.
Det er værd at gøre det enkelt, og særligt have gfokus på det glykemisk index for hvad der bliver frokost. Både have noegt med der kan boost boldsukkeret, og noget som holder længe og kan holde dig gående til aftensmaden.
Håber det hjælper lidt.
- Vidar

-Norden er fyldt med eventyr !
www.facebook.com/Eventyrinorden/

Mere
4 år 3 måneder siden #32683 af Gurli
Besvaret af Gurli på emne Hvad spiser man til frokost?
Knækbrød og pålæg der kan holde sig: Spegepølse og ost, makrel eller tun på tube, spegepølse

Gurli.

Mere
4 år 2 måneder siden #32686 af Simon
Besvaret af Simon på emne Hvad spiser man til frokost?
Alm. brød kan nemt holde sig 3 dage, og der findes masser af pålæg der kan holde sig uden for køleskabet. På mine ture har jeg altid rugbrød med til frokost, ofte med dåseleverpostej, spegepølse, smøreost (Trekantet buko ), marmelade, smør, honning, tunbreve, makrel på dåse osv.

Mere
4 år 2 måneder siden - 4 år 2 måneder siden #32687 af Terje
Besvaret af Terje på emne Hvad spiser man til frokost?
Kiks og knækbrød kan holde mange uger.

Smelteost, tubeost, ost, myseost, peanutbutter og frugtpålæg samme. Ligeledes tørrede og røgede ting som spegepølser.

Ting på dåse, makrel, tun, sardiner, leverpostej, bønnepostej er måske lidt tungere, men langtidsholdbart.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Terje.

Tid til at oprette siden: 0.219 sekunder