Kvinder i friluftslivet

Når man skal, så skal man jo

Mere
9 år 1 uge siden #15648 af CachTiger
Er der nogen af jer der har prøvet denne eller tilsvarende?
Jeg overvejer den tit efterhånden. Især om vinteren syntes jeg det er vildt træls og besværligt at skulle have det meste af tøjet af og side i skovbunden og stritte med en hvid mås som kan ses på flere kilometers afstand igennem en åben vinterskov :blush:

Med venlig hilsen
Jannie

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 uge siden - 9 år 1 uge siden #15664 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Når man skal, så skal man jo
Ja - vi har da lidt flere udfordringer end mændene, når vi skal på tur og hold da op, der er godt nok mange kreative mennesker inden for udvikling af udstyr :woohoo:
Umiddelbart synes jeg det virker endnu mere vildt træls og besværligt at skulle have sådan en med på tur og skulle finde den frem i rygsækken. Og man slipper jo alligevel ikke for at blive 'kold i røven', når man ikke kun skal tisse - ligesom mændene også en gang imellem må af med bukserne :lol:
Jeg ville heller tænke i udvikling af nogle bukser med en smart åbning til kvinder til erstatning for mændenes tissehulåbningen, som er en underlig, for kvinder, helt uanvendelig åbning vi har 'arvet' fra mændenes bukser.
Jeg har efterhånden købt en del damebukser til daglig brug med lynlås bagpå. De er langt nemmere at hive ned og kunne man videreudvikle på dem til en frilufts-dame-model buks, så ville vi måske være bedre hjulpet!?!?!
Sidste redigering: 9 år 1 uge siden ved SusDal.

Mere
9 år 1 uge siden #15671 af Rubus
Besvaret af Rubus på emne Når man skal, så skal man jo
Søg på "Drop Seat" bukse - buksens bagstykke kan foldes ned, når det er nødvendigt :). Flere af de store friluftsmærker laver dame modeller af denne type bukse.

Mvh

Rubus

Mere
9 år 6 dage siden #15672 af Pia
Besvaret af Pia på emne Når man skal, så skal man jo

CachTiger skrev: Er der nogen af jer der har prøvet denne eller tilsvarende?
Jeg overvejer den tit efterhånden. Især om vinteren syntes jeg det er vildt træls og besværligt at skulle have det meste af tøjet af og side i skovbunden og stritte med en hvid mås som kan ses på flere kilometers afstand igennem en åben vinterskov :blush:

Jeg har prøvet den model og andre. Personligt er jeg endnu ikke blevet gode nok venner med dem til at det er et rigtig godt alternativ til bar mås.

Mere
9 år 6 dage siden #15675 af CStuwitz
Efter denne tur, er jeg blevet udstyret af en flok lokale, meget venlige myg med en del påbegyndte stik, en håndfuld fuldendte og et par flåtbid i "regionen", og det var ikke mit ene morgensquat af den store slags der gjorde udfaldet, men mere de der mange tisseture i løbet af dagen.

Jeg skal helt sikkert også have papir og lighter med hver gang, næste gang, for en enkelt tissetur med efterfølgende numseryst og afdrypning er ok, men mange om dagen er bare ikke en fornøjelig ting. Det er bare ikke så let at ryste sådan en mås, som det er med en snabel tror jeg. Og jeg har endnu ikke lært at twerke. Heller ikke selv om man tager sig en daglig vasketur og skifter trusser hver dag er det superoptimalt. Men jeg havde så også kun et par bukser med og bomuldstrusser, det gør nok også noget.

Så det tror jeg faktisk godt jeg kunne finde på, måske. Eller dem af pap, som man kan brænde. Hmm.

Nåh, men status er at bedre aftørring, uldtrusser og skiftebukser skal være vejen frem. Og så myggekrem på måsen, masser af myggekrem. :lol:

Christina Stuwitz
Følgende bruger(e) sagde tak: Pia

Mere
9 år 2 dage siden #15738 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Når man skal, så skal man jo

Rubus skrev: Søg på "Drop Seat" bukse - buksens bagstykke kan foldes ned, når det er nødvendigt :). Flere af de store friluftsmærker laver dame modeller af denne type bukse.

Mvh

Rubus

Smart - der er da også nogen der tænker på alt - og skrider til handling og produktion :-)

Og ØV - jeg havde netop købt et par damefritidsbuker med tissehul, et par dage forinden :-/

Men dropseat bukserne er lidt svære at finde. På Google kan jeg kun finde link til sejlerbukser med seler.
Mon der er nogen der ved hvor dropseat-bukser kan prøves i nærheden af København og evt. har erfaringer med at bruge dropseat-bukser - er de gode?

Tid til at oprette siden: 0.230 sekunder