Kvinder i friluftslivet

Når man skal, så skal man jo

Mere
9 år 2 dage siden #15747 af Rubus
Besvaret af Rubus på emne Når man skal, så skal man jo
De eneste drop seat busker som jeg had kendskab til, er alpine bukser af Gore Tex eller ligende materiale. Friluftsland og Fjeld og Fritid fører Theta sv bib . Ellers laver Mammut, Patagonia og Bergans (tror at Spejdersport fører de mærker?) drop seat bukser - de er noget rimeligere end Arcteryx. Norrøna (Fjeld og Fritid har produkter fra Norrøna) laver også en model, men de er også i den dyrere ende. Ved ikke om det er dette du søkte efter?

Mvh Rubus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 2 dage siden #15748 af Ennamaria
Jeg kender sådan en tissesnabel, men den sviner mere end den gavner :angry: Jeg bliver våd over det hele, når jeg prøver den - så det gør jeg ikke mere.
Måske skulle man lære sig selv at tisse stående, ligesom en af kvinderne gør i "det' bare mænd" :)

Jeg tror heller ikke på de der bukser, man har jo bar r.. alligevel.

Jeg tror på at finde et tissested uden langt græs eller andet med flåter, som bare venter på lidt blød hud at kaste sig over, og så myggebalsam i rigelige mængder ;)

I øvrigt lider jeg under at blive slidt til blods forneden, hvis jeg ikke har meget løse trusser på. Det er det eneste sted, jeg ikke kan tåle uld - og stramme løbetrusser duer heller ikke.
Det bedste indtil videre er trusser fra Casall, som er 2 nr større end ellers, og som har et lille bomuldsstykke i skridtet.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
9 år 2 dage siden #15749 af CStuwitz
Jeg havde godt med stikforsøg på ballerne efter min sidste tur.

Det ville give god mening med sådanne bukser det havde en let løsning. Kan du ikke linke til dine SusDal?

Christina Stuwitz

Mere
9 år 1 dag siden #15753 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Når man skal, så skal man jo
@ CStuwitz
Mine bukser er bare ganske almindelige kvinde bomuldshverdagsbukser med lynlås op midt bagtil, som jeg har købt nogle stykker af, mens de var på mode og blev solgt i pieces og jeg nævnte dem kun, fordi jeg tænkte, at den model var lidt smartere til kvinder end de traditionelle mande-cowboy-bukser og kunne se et smart udviklingspotentiale til en kvinde outdoor buks. Men så var det, at Rubus allerede kendte til at disse bukser findes og hendes seneste indlæg - tak for det :) - nævner hvor det er muligt at finde nogle forskellige modeller i diverse outdoor butikker.

Hvis nogen falder over link, hvor man kan se nogle af modellerne uden seler, så er jeg fortsat meget interesseret... Jeg tænker kun de kan være rigtig anvendelige, hvis bagstykket ligesom kan knappes om og sidde fast foran mens man besørger sig, så man har hænderne fri til at holde balancen og klaske myg med inden de når at stikke ;-)

Mere
9 år 1 dag siden #15760 af Ennamaria
Jeg har ikke set klap-ned-bukser, som ikke er til alpint ski-brug. Jeg kan heller ikke se fordelen. Man har jo alligevel r.... bar, ikke?

Hvad siger I til vandrenederdel? Der er rigtig mange kvinder verden over, der sværger til vandring i nederdel. Man er dog nok nødt til alligevel at have noget bukseagtigt på benene, hvis man ikke vil myggestikkes, eller flåtbides :(

Alternativt til klap-ned-bukser, som jeg ikke kan se fordelen ved, skulle man have bukser, som kunne lynes op eller åbnes forneden, ligesom i en bodystocking, og have tilsvarende trusser på... Men hvem laver lige sådan nogle til os ;)

Det er besværligt at være kvinde nogle gange ;)

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
9 år 1 dag siden - 9 år 1 dag siden #15765 af Rubus
Besvaret af Rubus på emne Når man skal, så skal man jo

Ennamaria skrev: Jeg kender sådan en tissesnabel, men den sviner mere end den gavner :angry: Jeg bliver våd over det hele, når jeg prøver den - så det gør jeg ikke mere.
Måske skulle man lære sig selv at tisse stående, ligesom en af kvinderne gør i "det' bare mænd" :)

Jeg tror heller ikke på de der bukser, man har jo bar r.. alligevel.

Jeg tror på at finde et tissested uden langt græs eller andet med flåter, som bare venter på lidt blød hud at kaste sig over, og så myggebalsam i rigelige mængder ;)

I øvrigt lider jeg under at blive slidt til blods forneden, hvis jeg ikke har meget løse trusser på. Det er det eneste sted, jeg ikke kan tåle uld - og stramme løbetrusser duer heller ikke.
Det bedste indtil videre er trusser fra Casall, som er 2 nr større end ellers, og som har et lille bomuldsstykke i skridtet.

Drop seat bukserne ville jeg anvende på vinteren (har ikke kendskap til modeller uden seler) - da er minst mulig bar hud eksponert i bidende kulde. Febrilsk vifting med hænderne er mit bedste bud mod hissige myg :P

Mvh Rubus

Sidste redigering: 9 år 1 dag siden ved Rubus.

Tid til at oprette siden: 0.217 sekunder