Kom-i-gang grej til vandring

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #5252 af Kenn
Kom-igang grej til vandring blev oprettet af Kenn
Telt:

vango.co.uk/expedition/helium-100.html

Vægt 1.19 kilo pris ca. 200£ på nettet. Nok et af de billigste letvægts 1 mands telte

/Kenn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 5 måneder siden #5253 af stokrenden
Skal vi angive "den anbefalede salgspris" eller må det også være en tilbudspris på produkterne?

b

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #5258 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Kom-igang grej til vandring

PingHansen skrev: Det var da et bud.

Man kan også vælge at prioritere prisen, og så er der ikke ret mange der kan konkurrere med Gelert Solo 1-mands telt - 1.500 g / 272 kr. Glimrende telt, der har tre fejl: man kan ikke have rygsækken med i ly (jeg har min i en medbragt skraldepose), man kan ikke sidde op i teltet (generer ikke mig) og man skal rejse inderteltet først (jeg rejser det med yderteltet som tarp, evt. med en pløk til at holde det i vinden). Jeg har anmeldt det her: Gelert Solo 1-mands telt - men formateringen er vist smuttet.

Ja det er godt nok billigt. Det eneste jeg studser over er glasfiber stangen og ikke alu. I storme på fjeldet, knækker glasfiber tit. Men selvfølgelig er det så småt og lavt, man nemt kan bygge en læmur.

/Kenn

Mere
11 år 5 måneder siden #5259 af stokrenden
Jeg kan læse på Gelerts hjemmeside at der er mange der har haft problemer med at stængerne knækkede meget hurtigt.

Men hvilke mål har stængerne? Til den pris er der vel plads i budgettet til at opgradere til aluminiumsstænger, hvis man kan finde nogen i den rigtige størrelse.

b

• rune1974
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #5260 af rune1974
Besvaret af rune1974 på emne Kom-igang grej til vandring
Er lidt i tvivl om man burde se på "mainstream" grej, altså det som sælges i de danske butikker, mange nye vil nok gå efter grej derfra.
Dvs at en sæk på 45l nok er i den lave ende, ligesom en ukendt, i danske butikker; sovepose nok ikke vil være første valget, eller er jeg helt forkert på den her?

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #5262 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Kom-igang grej til vandring

PingHansen skrev: Hvordan skal vi egentlig gøre det her?

Skal vi liste alle forslag (indtil videre to forslag til telte), eller skal vi have noget i retning af:
Kom-i-gang løsningen: (Billig, men holdbar løsning)
Veteranernes anbefaling: (noget man kan satse på i længden)
All-round løsningen: (........)

eller skal vi kombinere begge - ligesom i "tests" i "Gør det selv" og "Idé nyt"?

Uanset formatet, så vil jeg foreslå, at første indlæg tilrettes løbende for at gøre det så overskueligt for nye læsere som muligt.

Kommentarer?

Måske alle 3, altså billigst, anbefalet og all-round.

Enig i tilretning af første indlæg :)

Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder