Kom-i-gang grej til vandring

Mere
11 år 6 måneder siden #5318 af danboron
Besvaret af danboron på emne Kom-i-gang grej til vandring
CHH skrev

min topmonterede brænder kunne vidst godt have brug for en vindskærm

UPS, det lyder som en gasbrænder.? :ohmy:

Så husk ENDELIG, at skærmen ikke må stråle så meget varme ned på gasdåsen, at den bliver mere, end "håndvarm". Så prøv dig om hyggeligt frem, og kontroller, hvor varm dåsen bliver, inden du stoler på at det er sikkert.

Be Safe.
Følgende bruger(e) sagde tak: CHH

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 6 måneder siden #5319 af stokrenden
Nu hvor der bliver talt gasbrændere har jeg et forslag.

Fire Maple fms-118t

Og inden der er nogen der spørger hvad den koster, kan jeg ikke oplyse det, da den ikke findes endnu officielt. Men når de får taget sig sammen til at lave den skal jeg have den med det samme.

b
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

Mere
11 år 6 måneder siden #5322 af stokrenden

PingHansen skrev:

CHH skrev: Sådan en må jeg vidst prøve på at lave ved lejlighed, for min topmonterede brænder kunne vidst godt have brug for en vindskærm :)

Hmmm, du kommer nok til at modificere konceptet lidt før du kan bruge det med en gasbrænder.

Jeg mener at jeg har set et billede hvor nogen havde skåret en tom gasflaske op og brugt den som skærm. Af med bunden og lidt omkring afgangs hullet, og så et ordentligt udsnit i den ene side. Monteres omvendt, ligesom en tragt, med spidsen under brænderen.

Det lyder som en hjemmelavet udgave af Primus Vindskærm . Den hjemmelavede kom nok først.

b

Mere
11 år 6 måneder siden #5324 af stokrenden

PingHansen skrev:

stokrenden skrev: Nu hvor der bliver talt gasbrændere har jeg et forslag.

Fire Maple fms-118t

Jeps, den ville generelt være interessant , men næppe for kom-i-gang folk, hvor den med overvejende sandsynlighed ville være for dyr. Men stadig lækker ;)

Ja på nuværende tidspunkt er den i hvert fald ret dyr. Da man skal købe både en Firemaple fms-117t og en Firemaple fms-118, og så sammensætte dem for at få en 118t. :S

b

Mere
11 år 6 måneder siden #5325 af danboron
Besvaret af danboron på emne Kom-i-gang grej til vandring
PINNNNG, der VAR du jo. Jeg troede lige du var blevet væk :ohmy:

Men så, så jeg for mig, at du stod udenfor, og fodrede hesten, med kyllinger og kaniner, mens de forbandede bier IGEN prøvede at stikke af............ :angry:

Sikke en opgave. Du må være på stikkerne. ;)

Men, MEN, tillykke med landstedet, Ping. :)

...ak, visse andre, drømmer bare :unsure:

Men pas PÅ. Jeg har set en vild bjørn finde en hængekøje, og det endte med at den sad og gyngede i den.
DET viser bare, hvor dumme BJØRNE er.!! Man må nemlig ikke gynge i en hængekøje.!!!

Så PAS PÅ, det ENDER med at hesten sidder og gynger i hængekøjen, :woohoo:

så snart du vender ryggen til. :P .

Og det MÅ man altså ikke ;)

Mere
11 år 6 måneder siden #5326 af DKW
Besvaret af DKW på emne Kom-i-gang grej til vandring

danboron skrev: DKW skrev

daisychains

DET måtte jeg lige slå op. Er du klatrer, måske.? B)

En bred strop med "led" på, øh, svært at beskrive. Men en perfekt løsning, der giver fine tilpasningsmuligheder. Men, uha, er de ikke DYRE.?
Man kan faktisk købe treehuggers, efter daisychain-princippet, i USA.

Men vil man vælge det som fylder mindst, og er praktiske, tror jeg Whoopie Sling med passende længde treehuggers, vinder på på knock out...??? :dry: :P

Men nu må jeg hellere, fra min side slutte al denne hængekøjesnak.

Hm, vi burde lave en lille tråd for hængekøjere, og dele tips og ideer....?

Undskyld Ping for nørderierne. :( Videre med andet grej. :)

Springer også hurtigt videre efter at have svaret på denne.

Jeg har endnu til gode at anvende daisychains til klatring, men ja.

Men dyrt er det nu ikke. 139 kroner pr. styk i friluftsland f.eks.
Vægten er så en anden snak, for enten skal du lade snoren ved hængekøjen være åben (og dermed binde den på daisychainen hver gang, eller anvende tråd-karabinere. Jeg bruger karabinere. Og så ender du jo omkring 900 gram eller så for 2 styk af hver vil jeg gætte på.

Om det fylder mere? Fisk! Taget i betragtning at det er en clark hammock jeg render rundt med, så er det vist ikke hverken vægten eller den muligvis større fylde der gør en forskel. :lol:

Tid til at oprette siden: 0.205 sekunder