Kom-i-gang grej til vandring

Mere
11 år 6 måneder siden #5396 af SebastianAndersen
Et hurtigt indspark: En pandelampe skal der til. Jeg foreslår en Black Diamond Gizmo 12, koster 169 kr. (hos Friluftsland) og vejer i alt 58 gram
Detaljerne: 2 hvide SinglePower LED med tre lysstyrker, høj, lav og blink. Bruger 3 AAA batterier.

Rigtig god tråd! Helt klart også noget, jeg godt kunne bruge da jeg stadig er på gymnasium :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 6 måneder siden #5400 af SebastianAndersen
Tjo, men man kan sige, tager man afsted fx. næste weekend, så går solen tidligt ned. Er man i lejr klokken 5 om aften, er den i hvert fald gået ned og det er ved at være godt mørkt.
Jeg vil mene den altid er god at have med :)

Mere
11 år 6 måneder siden #5401 af CHH
Besvaret af CHH på emne Kom-i-gang grej til vandring

SebastianAndersen skrev: Tjo, men man kan sige, tager man afsted fx. næste weekend, så går solen tidligt ned. Er man i lejr klokken 5 om aften, er den i hvert fald gået ned og det er ved at være godt mørkt.
Jeg vil mene den altid er god at have med :)

Jeg oplevede allerede i starten af oktober måned at det var nødvendigt at have en lygte/pandelampe med (var ude på en dagstur der blev lidt sen) og jeg synes da også at det er meget lækkert at have en pandelampe med til lejr-brug når man vandrer herhjemme i sommerferien.
Lige med hensyn til den pandelampe du foreslår kunne jeg måske godt savne at den også kunne lyse rødt, men det er vel smag og behag om man synes det er nødvendigt.

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5404 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Kom-i-gang grej til vandring
Det gode billige 2 mands telt:

www.springfield-camping.co.uk/Vango+Tempest+200/2436/vpc

TBS systemet (et system med diagonale bånd på tunnelstængerne) gør det meget vindsolidt. 2,9 kilo. Har personlig erfaring med modellen.

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5408 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Kom-i-gang grej til vandring
Ved ikke om der er en kategori, men har selv det her sæt, bare i en udgave med titanium gryde, som er udgået. Jeg synes det er et super sæt med enten sprit, gas eller benzin. Vejer 684 gram, inkl tallerkener, isolerede mugs og gryde.

www.ultralightoutdoorgear.co.uk/msr_alpinist_2_system.html

Tilføj et par titanium spork 20 gr stk

www.bjergkaeden.dk/light-my-fire-titanium-spork.aspx

En opvaskebørste på 22 gram:

www.ultralightoutdoorgear.co.uk/msr_alpi...ush_and_scraper.html

Og et kaffe/te filter på 28 gram

www.facewest.co.uk/MSR-Mug-Mate.html

Og man har et komplet køkken på 774 gram til 2 personer, som passer i en lille pakning. Plus brænder selvfølgelig.

/Kenn

Mere
11 år 6 måneder siden #5409 af SebastianAndersen

Ljunggren skrev: Ja det er helt rigtigt, men nu er det jo vinter og de alle fleste tager kun på tur om sommeren :) Og snakker vi begyndere så starter de fleste af dem vel også om sommeren og som sådan hører pandelampen måske mere til næste tråd der vel vil handle om grej til udvidet vandring elelr hvad I nu vælger at kalde den :)

Ja, det kan jeg godt se :)
Måske man kunne lave en "andet" kategori, nederst i det første/start indlæg, eller noget i den stil?
Måske noget Ping kunne se på? :)

Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder