Kom-i-gang grej til vandring

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5414 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Kom-i-gang grej til vandring
Har lige et billed album af mit "fjeldkøkken" her, med de omtalte MSR ting :)

www.outsite.org/index.php/gallerier/576-...ls/album?albumid=131

/Kenn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5420 af Quest
Besvaret af Quest på emne Kom-i-gang grej til vandring
Kanon tråd Ping. Mener som andre at det må være første prioritet at få sendt folk ud over rampen og sikkert af sted på tur, uden for store budgetoverskridelser.

God ide med flere forslag af samme type grej, så det er bredt - smag og behag, valgmuligheder.

Terje skrev tidligere om en UL budget-tråd. Den kommer, har bare ikke tænkt mig at kapre den her :) , eller fjerne fokus fra den, så jeg slutter lige det jeg har gang i andre steder før jeg deltager.

Mere
11 år 6 måneder siden - 11 år 6 måneder siden #5423 af GLM
Besvaret af GLM på emne Kom-i-gang grej til vandring

kennls skrev: ...

Tilføj et par titanium spork 20 gr stk

www.bjergkaeden.dk/light-my-fire-titanium-spork.aspx

En opvaskebørste på 22 gram:

www.ultralightoutdoorgear.co.uk/msr_alpi...ush_and_scraper.html

Og et kaffe/te filter på 28 gram

www.facewest.co.uk/MSR-Mug-Mate.html

...

/Kenn

Spork: Brug en ske og/eller gaffel fra køkkenskuffen, eller en plast spork til 24,- (og 16 gram)

Opvask: Plejer selv at bruge et par gryde/rengøringssvampe, til det hele.

Kaffe/te filter: Ellers Nescafé (eller lign.) - Ja jeg synes også det smager af alt muligt andet end god kaffe :-)
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved GLM.

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5424 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Kom-i-gang grej til vandring

GLM skrev:
Spork: Brug en ske og/eller gaffel fra køkkenskuffen, eller en plast spork til 24,- (og 16 gram)

Jeg har bare haft for mange knækkede plastic sporks, er det lidt koldt knækker de let. Og skal man have en reserve med, så er det 3*16 gram og derved tungere med 8 gram ;) Så er det heller ikke skægt at spise med en knækket spork i 1½ uge, har prøvet det :P

GLM skrev: Opvask: Plejer selv at bruge et par gryde/rengøringssvampe, til det hele.

Har jeg selv brugt, men den her fylder ingenting og har holdt 3 år indtil videre. Den bliver ikke ulækker på samme måde (bakterier?), som en svamp gør, men ja den er meget dyrere :silly:

GLM skrev: Kaffe/te filter: Ellers Nescafé (eller lign.) - Ja jeg synes også det smager af alt muligt andet end god kaffe :-)

Her kan jeg så have en god økologisk kaffe med...sikker på Ljunggren vil klappe mig på skulderen nu ;)

/Kenn

Mere
11 år 6 måneder siden #5431 af hvaså
Besvaret af hvaså på emne Kom-i-gang grej til vandring
Mht tovværk til whoopieslings, så tog jeg munden for fuld :oops:

Jeg har ringet rundt til marineforretninger og grossister og er nået frem til følgende to tovtyper:

Dynex-75 (fra Poly-Ropes)

&

D-Pro (fra Liros)

Begge kan købes herhjemme, men der er ingen penge at spare. Dog kan man med fordel søge på tyske sider for en god pris.

Endnu engang undskyld for vildledningen og tak til DanBaron for at være vågen.

Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

Mere
11 år 6 måneder siden #5483 af SebastianAndersen
Hopper lige ind igen :)

Til et first aid kit, har jeg sådan et sæt: seuf.dk/travelsafe-nordic-walking-kit
Koster normalt 189 kr.
Har heldigvis ikke fået brugt det endnu, lige udover nogle vabelplastre. Men det kan vi alle vel få brug for :)
Jeg har lagt en enkel ting mere i sættet, som jeg synes man skal have med: seuf.dk/travelsafe-safety-blanket
Det er lige en 70 kr. oveni.

Ellers kunne man lave et lille sæt selv?

Ellers har jeg set i Tiger butikkerne man kan købe nogle små sæt, med nogle plastre og lidt af hvert. Har et selv, kan bare ikke lige huske hvad jeg gav for det. Kan lige skrive senere, hvad det indeholder og koster.

Tid til at oprette siden: 0.208 sekunder