Kom-i-gang grej til vandring

Mere
11 år 6 måneder siden #5263 af stokrenden

rune1974 skrev: Er lidt i tvivl om man burde se på "mainstream" grej, altså det som sælges i de danske butikker, mange nye vil nok gå efter grej derfra.
Dvs at en sæk på 45l nok er i den lave ende, ligesom en ukendt, i danske butikker; sovepose nok ikke vil være første valget, eller er jeg helt forkert på den her?

Jeg synes faktisk det på sin vis er bedre, hvis man foreslår grej, som man ikke lige kan gå ned og finde i den lokale spejdersport/eventyrsport.

Det er jo netop folks erfaring med noget lidt mere "sjældent" grej, som kan være interessant at høre om.

b

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5264 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Kom-igang grej til vandring

rune1974 skrev: Er lidt i tvivl om man burde se på "mainstream" grej, altså det som sælges i de danske butikker, mange nye vil nok gå efter grej derfra.
Dvs at en sæk på 45l nok er i den lave ende, ligesom en ukendt, i danske butikker; sovepose nok ikke vil være første valget, eller er jeg helt forkert på den her?

Eller have en kategori som hed: fra en dansk butik :)

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden - 11 år 6 måneder siden #5274 af Kenn
Jeg så netop at Spejdergear har en fætter til den jeg foreslog:

spejdergear.dk/shop/vango-helium-superlite-2563p.html

1120 gram...2 pers, hvilket betyder at en person kan have sit udstyr inde :)

Mener det er sidste års model, for i år er det med carbon stænger og dobbelt pris. Her er et par links til en forhandler jeg har brugt i england:

Det jeg oprindeligt skrev:
www.springfield-camping.co.uk/Force+Ten+Helium+100/2996/vpc

Carbon versionen 860 gr !!!!:
www.springfield-camping.co.uk/Force+Ten+...+Carbon+100/3192/vpc
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Kenn. Begrundelse: vægt på carbon ver

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5276 af Kenn
Kommer an på hvor meget man vil være sammen. Det er rart at have sit eget telt, da mange 2 mands telte er ret "intime". Så medmindre man er kærester eller i familie, vil jeg anbefale venner at have hvert sit telt. Det er også rart at have lidt privatliv på en fjeldtur.

/Kenn

• rune1974
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5277 af rune1974
Besvaret af rune1974 på emne Kom-igang grej til vandring
Enten er jeg mere spinkel end jeg troede :) eller også fylder i andre bare meget :)

men her klarer min kammerat og jeg os nu fint med et Fjellraven akka r/s 2
syntes vi har ganske fin plads i teltet selv på overligger dage, samt plads i apsis til madlavning og bagage.

Kan iøvrigt anbefale Fjellravens telte, ikke de letteste eller billigeste, men med kvalitet og holdbarhed for pengene har vi nu været glade for vores, og det bliver brugt ofte både herhjemme og i fjellet

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5278 af Kenn
Hængekøje ville nok begrænse brugeren til skovområder og ikke højfjeldet, hvor mange af de gode begynder ruter som Kungsleden Abisko-Nikka går igennem. Selv i birkeskovene, som der er mest af, er mange af træerne ikke særlig høje eller tykke.

Har selv en Hennesy, jeg bruger i sydsverige :)

Tid til at oprette siden: 0.187 sekunder