Ulv

Mere
10 år 4 måneder siden #11974 af LarsM
Ulv blev oprettet af LarsM
Grundlæggende mener jeg, at vi skal byde ulven velkommen som et spændende indslag i naturen, men vi må også være forberedte på, at der kan forekomme episoder, som vil give anledning til, at ulvemodstanderne føler, at deres argumenter bliver styrket.

www.oblad.no/nyheter/ulv-angrep-under-jo...-i-enebakk-1.8178326

Det her er lige i udkanten af Oslo, altså ikke langt ude i vildmarken. Tre mænd og den enes hund (irsk setter) var ude at løbe en tur, og hunden var ca. 15 m foran mændene, da den blev angrebet af en ulv. Ulven nåede at slæbe hunden 20 m væk fra stien, mens manden løb efter, og den slap først hunden, da manden var 1 m fra. Derefter løb ulven direkte mod de to andre mænd og drejede først af, da den var 2 m fra dem. Alt sammen iflg. hundeejeren, så jeg må tage forbehold for, at han refererer det korrekt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Lars Nyhuus Henriksen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #12063 af Lars Nyhuus Henriksen
Besvaret af Lars Nyhuus Henriksen på emne Ulv
Det er almindelig kendt, at vilde dyr kan finde på at følge efter en hund. Rigtig mange møder med bjørne og elge har samme forhistorie. Jeg kender selv flere som har stået overfor bjørne under skinangreb, efter deres hunde har jaget en bjørn op i underskoven. Gennemgående er der tale om skinangreb, som aldrig ville finde sted uprovokeret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.134 sekunder