Flåter

Mere
9 år 9 måneder siden #16069 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Flåter
Så hvis man er bange for skovflåter skal man altså bare 'nøjes' med at vandre i fjeldet fremfor i Danmark og Sydsverige :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 9 måneder siden #16072 af Nop
Besvaret af Nop på emne Flåter

Ljunggren skrev:

SusDal skrev: Der var forøvrigt 3 flåter der bed sig fast på mig ved Immlen - men jeg har hverken set skyggen at en rød blamage eller influenza-ligende symptomer efterfølgende :woohoo:

Tænker jeg burde lave et kort over forekomsten af områder med konstaterede skovflåter med Borrelia og TBE, bare for visuelt, at kunne konstatere hvor begrænsede områder det drejer sig om...

Jeg havde 5 med hjem :) altså foruden dem jeg pillede af undervejs :)

Jeg kom også hjem med 5 flåter på mig efter Immeln turen, den en havde bid sig fast lige på brustvorten :unsure:

Mere
9 år 9 måneder siden #16086 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Flåter
À propos TBE & vaccination:
Jeg læste en lang artikel på nettet (på svensk) om TBE og vacination. Den svenske sundhedsstyrelse anbefaler vaccination til dem, der færdes meget ude i den del af Sverige, hvor der er flest flåter (mest mod syd - husker ikke lige grænsen).

Men artiklen advarede mod massevaccination og -TBEhysteri, og redegjorde for, at antallet af tilfælde med varige men efter TBE var i samme størrelsesorden som antal tilfælde med alvorlige mén efter bivirkninger fra vaccinen (som indeholder aluminium).

SÅ... livet er farligt - man dør af det.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
9 år 9 måneder siden #16097 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Flåter
Ha, ha - ja måske er det en bedre formulering, René

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Mere
9 år 9 måneder siden - 9 år 9 måneder siden #16101 af SusDal
Besvaret af SusDal på emne Flåter
Jeg vil hellere dø på stedet i en trafikulykke end at skulle gennemgå en langsom og pinefuld død af TBE efter at sådan et lille bæst har bidt mig :angry:
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved SusDal.

Mere
9 år 8 måneder siden #16480 af prepsi
Besvaret af prepsi på emne Flåter
Fjerner man dem hurtigt er faren minimal.....1/1000 har borelia og af dem er der vel 1/1000 der rammer nærvesystemet....det bedste middel er at undersøge kroppen en gang dagligt og så fjerne hvad man finder | -)

Pia Mayoh

Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder