Flåter

Mere
9 år 11 måneder siden #15778 af FHS
Besvaret af FHS på emne Flåter
Troede heller ikke det skulle overgå mig at blive bidt. Dog fandt jeg 2 flåter på min krop forrige weekend. Det ene bid udviklede sig efter et par dage til en 20 cm stor rødt mærke og det viste sig at være borrelia og jeg er stadig på pincilin. Det er første gang nogensinde jeg har opdaget en flåt på mig. Er glad for at den sad på låret og ikke bagi.

Synes det giver god mening st tjekke sig, finder man noget skal man selvfølgelig fjerne det og sørge for at holde øje med biddet i dagene efter. Mit bid udviklede sig først to tre dage efter jeg fjernede dyret.

Skulle nok have blevet hjemme og spille lotto i stedet. :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 11 måneder siden #15779 af Milho
Besvaret af Milho på emne Flåter
Jeg har oplevet at have 30 gæster med hjem fra skoven..

Jeg er Fotograf og var I skoven med en model. Dagen efter skrev hun at jeg nok lige skulle kontrollere om jeg også have fået nogle nye venner.
30 stks. der sad i en pæn række fra ben til bryst.
Modellen havde fået 50! Ingen af os fik dog nogle følger af det.

Det var i øvrigt kun de små, hvilket dog ikke gør det lettere at fjerne.

Vh Christian

Mere
9 år 11 måneder siden #15780 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Flåter

Michael700 skrev: Tusind tak for indlægget.

Jeg tager mest på tur alene, og her er flåten en bekymring for mig, fordi der trods alt er sted på min krop jeg ikke kan tjekke, og jeg er ikke typen der beder vildt fremmede vandrere om lige at tjekke mig mellem numsebalderne for flåter. Jeg gør det, at jeg relativt ofte tjekker benene af for flåter, der og i skridtet er det jeg oftest har dem siddende. Så når jeg forhåbentlig at få dem inden de sætter sig mere hemmelige steder. Kan andre bidrage med tips og råd til dette?

Vh Michael

Et flåtspejl måske. Hehe. Det er bare et makeupspejl, som jo har et glas der kan forstørre. Det vil du blive glad for på flere planer. ;-P

Christina Stuwitz
Følgende bruger(e) sagde tak: Michael700

Mere
9 år 11 måneder siden #15781 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Flåter

miko skrev: Rolig rolig flåten er ikke en dræber der springer på et stykke kød sådan ,Jeg har boet 20år på Bornholm og er aldrig blevet bidt har altid været i naturen, min far der næsten er 70 år er blevet bidt 1 gang og det gik ok så der er ikke nogen grund til panik eller uro tror det er nemmere at vinde lotto end at blive bidt af en flåt/tæge så ingen grund til panik bare brug hovedet og tænk jer om.

nyd nu naturen og alle dens farer :)

Og jeg har over 50 flåtbid i min bog.

Pis os, at jeg ikke spiller Lotto.

Flåterne er nok lige så selektive som myg. Jeg tror der er nogle (mig fx) der er meget skattede som mål, og andre der smager afskyeligt, og undgås. Jeg synes dog din sidste sætning giver fin mening, og synes også det er det jeg opfordrer til i mint oplæg.

Flåten er potentiel farlig. Det samme er det at krydse en vej, så ingen panik, men tag rigeligt med fornuft med.

Christina Stuwitz
Følgende bruger(e) sagde tak: miko

Mere
9 år 11 måneder siden #15782 af miko
Besvaret af miko på emne Flåter
CStuwitz jeg er skam positiv over for dit oplæg det er godt med info og vil da også lige bidrage med et par links.

naturstyrelsen.dk/media/nst/67050/flaatfolder.pdf

videnskab.dk/sporg-videnskaben/skovflate...rlig-er-den#comments

Det er nok bare mig der har været heldig på tros at jeg er i skoven hver dag jeg mener med den statistik.
Med 2 stk. 30 stk og hele 50 stk ser jeg mig som heldig måske jeg skulle prøve lotto :woohoo: Kender flere folk der arbejder i skoven hver dag og som aldrig er blevet bidt,men der er også EN skovarbejder på Bornholm der døde af TBE. Som man nu kan blive vaccineret i mod.

Tænk over det tøj i har på zip off, T-shirt hvor i går og sidder osv.

GOD TUR i den dejlige natur

Miko

Mere
9 år 11 måneder siden #15783 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Flåter
Jeg har heller aldrig fået nogen flåtbid, men myg æder mig levende. Nogen siger at et stort indtag af B1 vitamin skulle få dem til ikke ikke at bide, man kan derfor tage en stor dosis B1 vitamin inden man skal på tur. Man kan også få B1 Vitamin plastre der virker på samme måde som et Nikotin plaster.

b

Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder