En skrækkelig nat i skoven.

Mere
8 år 9 måneder siden #21721 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne En skrækkelig nat i skoven.
Undersøgelsen som Biojsn linker til bekræfter mine erfaringer med hvidløg/hvidløgspiller og skovflåt som jeg har markedsført nogle gange her på siden.
Jeg har haft min statistiker (datter) til at kigge på linket til den svenske undersøgelse.
Hun bekræfter at der er signifikans for at undersøgelsen viser virkning af hvidløg, men fremhæver at virkningen tilsyneladende er ret begrænset idet den kun reducerer bidtal med ca 20%.
Det ser desuden ud til at forsøgspersonerne kun får et bid pr fem uger, hvilket er afsindigt lidt i forhold til et ophold på vores sommerhusgrund hvor normen er adskillige "angreb" pr dag.
Skotte
Følgende bruger(e) sagde tak: CStuwitz

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 8 måneder siden #21990 af Peter3480
Ben´skan fås med 30% DEET og 98% DEET den hedder 100. det burde også ha en vis virkning og er noget kraftigere end Mygga eksempelvis som indeholder 20% DEET, kan sagtens fås her i dk, men mener dog mygge insektmidler med DEET er forbudt her i dk, men virker det så hellere bruge det end få flåter :)

Mere
8 år 8 måneder siden #21997 af Kaj
Besvaret af Kaj på emne En skrækkelig nat i skoven.
...ja, det lyder godt nok som en skrækkelig nat. Jeg bor på landet, og kender problemet her fra. Men, i det antal som du har været ude for, har jeg ikke tidligere hørt om....hold da helt fast. . . .
Når vi er ude, ligger vi altid i telt, netop for at undgå kryb og kravl...

Venlig hilsen
Kaj

Mere
8 år 8 måneder siden #21999 af Milho
Besvaret af Milho på emne En skrækkelig nat i skoven.
Jeg kom til at tænke på at jeg som regel forlader min køje i åben tilstand (myggenet ikke lukket). Spørgsmålet er her om de kryb er kommet ind igennem myggenettet eller om vi skal huske at nævne på køjekurset at man skal lukke køjen så snart man har forladt den :)

Vh Christian

Mere
8 år 8 måneder siden #22001 af Theisw
Besvaret af Theisw på emne En skrækkelig nat i skoven.
Jeg er med Rene her, myggenet havde ikke hjulpet det fjerneste.

Men det er altid en god idé at have et tæt, lukket myggenet, eller fuldstændigt åbent/oprullet net, så myg ikke flyver ind og generer seere.
Det er jo nok snart almen viden blandt friluftsfolk, at myg går efter svedlugt og sure tæer, og disse duftstoffer kan jo godt sidde lidt i en forladt køje.

Lidt mere for 'myggenørder':

illvid.dk/anders-enevold-christensen/myg...ten-af-sure-sokker-1

“The word hammockable (describing two trees that are the perfect distance apart between which a hammock can be hung) is not in the dictionary, but it should be.”
― Dan Kieran, The Book of Idle Pleasures
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Mere
8 år 8 måneder siden #22002 af LHL
Besvaret af LHL på emne En skrækkelig nat i skoven.
Det er varmen de går efter, ikke de sure tæer.

Misforståelsen kan muligvis komme af, at når man tager sine støvler af så sværmer myggene omkring fødderne, men det er fordi fødderne er varme efter opholdet i støvlerne, ikke pga lugten.

Jeg har tit observeret at myggene sværmer omkring skulderremmene på min rygsæk når jeg tager den af - det er fordi skulderremmene er varme efter kontakten med kroppen. Mine sure sokker som hænger til tørre bag på rygsækken får ingen opmærksomhed :)

Men pointen er den samme, forlader man sin hængekøje, så vil den være varm og dermed tiltrække myg - derfor luk myggenettet ! :)

Tid til at oprette siden: 0.257 sekunder