En skrækkelig nat i skoven.

Mere
8 år 8 måneder siden #22003 af Theisw
Besvaret af Theisw på emne En skrækkelig nat i skoven.
Jeg er både enig og uenig.

Hvis der både er varme, co2 og sved vil det være førstevalg for myggene. Derfor vil de foretrække dine varme, svedige skulderremme, fremfor et par strømper der har hængt til tørre i et stykke tid.

Men hvis der kun er en faktor tilbage, sved eller ikke sved, så er min erfaring at myggene vil afsøge en 'velduftene' køje/seng/telt, fremfor en der slet ikke lugter/har været i brug.
Afsnit 2 i artiklen jeg linkede til forklarer også lidt mere om det.

“The word hammockable (describing two trees that are the perfect distance apart between which a hammock can be hung) is not in the dictionary, but it should be.”
― Dan Kieran, The Book of Idle Pleasures

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 8 måneder siden #22007 af Peter3480
tror de sidder på planter osv og kommer over på os mennesker på den måde, tror ikke risiko er så stor ved at sove uden mygggenet, men man skal måske tænke lidt over hvor man evt sætter sit grej og smider det når man er på lejr, ligger du evt sove sagerne ved en masse grønt kradt og lign, vil der jo være mulighed en del af de satanner finder vej, jeg har dog aldrig sådan passet på dem, sovet ude tit også under åben himmel direkte i det høje græs osv, har været heldig, kun oplevet en flåt selv, men med alle de sygsomme de kan ha bør man være varsom, stod op af min bror for nyligt der klippede hæk i Sverige, hans T-shirt var fuld af flåter der sad flere 100ére, fandt ikke en eneste på mig, jeg var dog heller ikke i berøring af hækken som ham

Mere
8 år 8 måneder siden #22008 af Peter3480
oplever myg kommer mange flere når jeg eksempelvis sveder, når jeg ikke sveder og sidder samme stedder er mængde af myg omkring mig noget mindre, i hvert fald hvad jeg oplever :)

Mere
8 år 8 måneder siden #22010 af Milho
Besvaret af Milho på emne En skrækkelig nat i skoven.
Outsite+ medlemmer kan læse vores artikel om myg her: www.outsite.org/tips-og-tricks/23-myg-paa-vandretur :)

Vh Christian

Mere
8 år 8 måneder siden #22021 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne En skrækkelig nat i skoven.
Mht myg, så er der jo mange arter, og nogle arter har deres foretrukne områder. F.eks. går en art målrettet efter anklerne.

Det forklarer at man føler sig overfaldet på eet område af kroppen.

Flåterne må klatre efter de varmeste områder, men hopper på i knæhøjde ca.

Christina Stuwitz

Mere
8 år 8 måneder siden #22027 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne En skrækkelig nat i skoven.
Blodtørstige flyvende insekter, der primært går efter anklerne!! Jeg morede mig, for dén havde heller jeg ikke hørt før, så jeg forstår godt din undren René.

Nu er det jo bare sådan, at Christina ikke siger noget uden belæg. Det plejer at være velunderbygget. Jeg har derfor googlet det, og der ER i hvert fald nogle fluer, der primært går efter anklerne. Hvor morsomt! Dejligt at blive forstyrret på den måde.

Vh Søgaard

Tid til at oprette siden: 0.215 sekunder