En skrækkelig nat i skoven.

Mere
8 år 7 måneder siden #22029 af Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne En skrækkelig nat i skoven.
Ankelbiderne har jeg vel nærmest kun oplevet, når jeg sidder i vandresko og på stykket mellem sko og bukser. Med støvler og gode myggesikre bukser på har jeg ikke udfordringer.
Jeg kan som LHL - og sikkert de fleste - opleve mig mere "eftertragtet" der, hvor jeg er varm og svedig, herunder også på ryggen. Svirrende fluer omkring hovedet er møgirriterende.

Vh Søgaard
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden #22031 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne En skrækkelig nat i skoven.

Ljunggren skrev: Og det forekommer jo netop logisk når man ser på hvad myg går efter.
Flere af de opslag jeg så på Google handlede om folk der er blevet bidt mens de ligger under dynen hjemme i sengen og der er det halt sikkert ikke myg der er synderen, men nærmere kattelopper, mider eller andet i den stil, men lad os se hvad Christina har af info.

Jeg hørte det på P1, men kan ikke umiddelbart finde noget der understøtter det på nettet, men detvar en eller anden biolog der var inde og fortælle noget, så jeg regner med den var god nok. Jeg prøver lige at spørge Morten DD (fantastiske menneske) om han ved hvor jeg kan finde noget om det.

De myg går ikke kun efter ankler på mennesker fx, men også de dyr de ellers lever på.

Christina Stuwitz
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren, Søgaard

Mere
8 år 7 måneder siden #22040 af LHL
Besvaret af LHL på emne En skrækkelig nat i skoven.
Asiatiske myg med ankel fetish :ohmy: så har man hørt det med :cheer:
Følgende bruger(e) sagde tak: Søgaard

Mere
8 år 7 måneder siden #22045 af CStuwitz
Nu har jeg skrevet til Morten DD. Hvis nogen kan bekræfte det her i landet, så må det næsten være ham. :lol:

Hvis han ikke ved det, så må I bare tro på mig.

Men jeg bliver sjældent stukket på benene, men jeg går næsten aldrig barbenet, men ofte på armene.

Christina Stuwitz

Mere
8 år 2 måneder siden #24434 af CStuwitz
Jeg kom lige i tanke om denne, da jeg sad og læste om myg i går. Jeg fandt efterfølgende en artikel, med et interview der bekræfter min vilde påstand.

www.newyorker.com/magazine/2011/08/08/bites#ixzz1XPQaTsTW

Christina Stuwitz

Mere
8 år 2 måneder siden #24461 af CStuwitz
Jo, det var derfor jeg kom i tanke om at jeg havde fundet den artikel der bekræftede min påstand. :cheer:

Christina Stuwitz
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Tid til at oprette siden: 0.158 sekunder