Teltpladser uden toilet og “gemmesteder”

Mere
5 år 3 måneder siden #31757 af Kabuni
Hej

I min online-søgen efter teltpladser (i DK), støder jeg på en del pladser som ikke har toilet, men som heller ikke ser ud til at have egnede “gemmesteder” hvor man kan lave sit nødtoilet. Er her nogen som er stødt på det problem eller er det mig der har overset noget?
Jeg har brugt Naturstyrelsens oversigt og Shelterappen.

Jeg er ved at planlægge en cykelferie, hvor jeg på et par overnatninger har tænkt mig at benytte små teltpladser/shelter. Egenligt ville jeg gerne improvisere undervejs så jeg ikke er afhængig af, at planlægge hvilke pladser jeg vil benytte undervejs. Men det er nok en dårlig ide, hvis jeg risikerer at havne på en plads uden mulighed for at gøre det der bare ikke kan udsættes.

Håber mit spørgsmål er havnet i rette kategori :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 2 måneder siden #31785 af Allan
Om der er egnede gemmesteder kommer nok an på hvor blufærdig man er, og hvor langt man er villig til at gå, for at finde et sted.
Mit eneste forslag er at tage en lille spade med, så du kan grave et lille hul til formålet, hvilket måske gør "gemmesteder" som ellers ikke er egnede, til egnede steder?

Mere
5 år 2 måneder siden #31792 af Brøndum
Har du overvejet evt. at ændre lidt på dine vaner og forette din nødtørft under turen i stedet for på lejrpladsen? Det er nemmere at finde toiletter når man er i bevægelse f.eks. ved kirker eller havne. Der er også mange off. toiletter at finde i FindToilet app'en, hvis den kommune man cykler igennem har lagt dem ind (der mangler stadig en del) :-)

Mere
5 år 2 måneder siden #31802 af Kabuni
Tak for svarene.
Ja, jeg skal have en spade med - “visitkort” skal graves ned. Det er mere det med ikke at blive taget med bukserne nede...
Lyder som en god ide at satse på toiletter andre steder på ruten - så må det komme til at passe så godt det kan :S

Tid til at oprette siden: 0.235 sekunder