- Modtagne Tak: 0
GPS til Grønland
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #1116
af Boldten
GPS til Grønland blev oprettet af Boldten
Hej alle.
Da jeg på nuværende tidspunkt er bosat i Grønland, tænkte jeg det ville være oplagt at tage på en længere vandretur - nærmere betegnet turen fra Søndre Strømfjord - Sisimiut. Jeg har fået at vide at der er "afmærkninger" på ruten og ligeledes på kortet.... men da jeg ikke tidligere har erfaring med navigation med kort og kompas.. og slet ikke misvisning - overvejer jeg at anskaffe mig en GPS.
Jeg overvejer at købe en Garmin Etrex 20, da den virker til at opfylde mine behov og prisen virker overkommelig.
Mit spørgsmål er da:
Hvis jeg køber denne og lægger et kort ind som jeg har fundet på nettet... vil jeg GPSen så være "good to go"? Jeg er klar over at den blot vil fungere som en suplement.
Mvh Michael
Da jeg på nuværende tidspunkt er bosat i Grønland, tænkte jeg det ville være oplagt at tage på en længere vandretur - nærmere betegnet turen fra Søndre Strømfjord - Sisimiut. Jeg har fået at vide at der er "afmærkninger" på ruten og ligeledes på kortet.... men da jeg ikke tidligere har erfaring med navigation med kort og kompas.. og slet ikke misvisning - overvejer jeg at anskaffe mig en GPS.
Jeg overvejer at købe en Garmin Etrex 20, da den virker til at opfylde mine behov og prisen virker overkommelig.
Mit spørgsmål er da:
Hvis jeg køber denne og lægger et kort ind som jeg har fundet på nettet... vil jeg GPSen så være "good to go"? Jeg er klar over at den blot vil fungere som en suplement.
Mvh Michael
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Boldten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #1206
af Boldten
Besvaret af Boldten på emne Sv: GPS til Grønland
Hvad gør i andre med GPS hvis i for eksempel skal vandre på Island... køber i et kort - eller er der en anden løsning som jeg er uviden ift.?
Har læst noget om GPX-filer og gratis kort samt benytte Google Earth osv osv osv - nogen som kan kaste et lys over noget er dette?
Har læst noget om GPX-filer og gratis kort samt benytte Google Earth osv osv osv - nogen som kan kaste et lys over noget er dette?
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Boldten.
10 år 11 måneder siden #1208
af Boldten
Besvaret af Boldten på emne Sv: GPS til Grønland
Jeg har erhvervet mig et kompas og skal naturligvis have anskaffet mig et kort.
Jeg har dog lige fået en GPS i gave så tænker at vandreturen vil være en god mulighed til at lære den at kende.
Jeg har dog lige fået en GPS i gave så tænker at vandreturen vil være en god mulighed til at lære den at kende.
Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333