- Modtagne Tak: 7
Kort fra gst.dk
10 år 5 måneder siden #9153
af Palle
Besvaret af Palle på emne Kort fra gst.dk
På en GPS vil jeg klart foretrække Garmins Topo Danmark kort frem for Kort25 rasterkort.
Topo Danmark er baseret på grunddata fra Geodatastyrelsen. De er formentlig en smule mere detaljerede end Kort25.
Men den vigtigste forskel er at vektordata (Topo Danmark) ikke er nær så tunge at arbejde med for GPS'en. Jeg har uden problemer lagt hele Topo Danmark ind på min GPS. Jeg tvivler på at den ville kunne klare det med rasterkort. (Hvis den da havde haft funktionen).
Betragt raster-funktionen som en ekstra mulighed, til brug i de tilfælde hvor man ikke kan skaffe vektorkort (Om det så skyldes at de ikke findes eller at man ikke vil betale for dem).
Palle Dam
Topo Danmark er baseret på grunddata fra Geodatastyrelsen. De er formentlig en smule mere detaljerede end Kort25.
Men den vigtigste forskel er at vektordata (Topo Danmark) ikke er nær så tunge at arbejde med for GPS'en. Jeg har uden problemer lagt hele Topo Danmark ind på min GPS. Jeg tvivler på at den ville kunne klare det med rasterkort. (Hvis den da havde haft funktionen).
Betragt raster-funktionen som en ekstra mulighed, til brug i de tilfælde hvor man ikke kan skaffe vektorkort (Om det så skyldes at de ikke findes eller at man ikke vil betale for dem).
Palle Dam
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.208 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333