Kort til Garmin over Narvikfjeldene

Mere
9 år 1 måned siden - 9 år 1 måned siden #14708 af stokrenden
Garmin har to serier af Topografiske kort i Norge. Den billige er Topo Experience der skulle være baseret på 1:50.000 kort. Topo Premium skulle i de fleste områder være baseret på 1:20.000 kort, men hvor stor forskellen i detaljegrad er ved jeg ikke, men Topo Experience Nordland Nord er i hvert fald en del billigere og dækker et større område end Topo Premium Harstad.

Jeg har fundet en norsk side hvor Topo Premium er lidt biligere, men med Dansk moms og porto er besparelserne nok ikke så store: www.naturogfritid.no/GPS_og_digitale_kar...opo_Premium/rstadv_J

Ps. Det ser ud som om kortdataene omkring Narvik er "dårlige" i Topo Premium, så det kan måske slet ikke betale sig at købe dette fremfor Topo Experience Nordland Nord.

b
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved stokrenden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #22779 af Jkring

Ljunggren skrev: Har du installeret det Søgaard?

Hej Ljunggren
Er du kommet videre med kortfilerne fra Openstreetmap til Garmin?
Jeg har brugt dem for første gang her i sommer i de norske fjelde. Jeg havde lidt et luksusproblem, da jeg havde 2 mikro SD kort. Så kunne jeg skifte mellem et topografisk kort og et mindre detaljeret, hvor der kun terræn oplysninger: søer, vandløb, vådområder, skov o.s.v.. Jeg endte med kun at bruge det sidste kort. De andre oplysninger havde vi jo på papirkortet. Specielt på hjemturen, hvor vi havde en del tåge, var det værdifuldt at vi kunne orienteres os i forhold til søerne.

Jørgen

Mvh.
Jørgen

Mere
7 år 7 måneder siden #22781 af Jkring
Er det Openstreetmap kort?

Mvh.
Jørgen

Mere
7 år 7 måneder siden #22783 af Jkring
OK! Jeg er ganske godt tilfreds med de kort jeg kan få via OSM. Og så koster de jo gratis. Jeg blev lidt stædig og skulle se om det var muligt at lave/finde et nogenlunde brugbart Grønlandskort via OSM her: garmin.openstreetmap.nl/

Jeg bruger også GPS ligesom dig, men synes ikke jeg har brug for højdekurverne. Derfor er jeg tilfreds med OSM kortene.

Mvh.
Jørgen

Mere
7 år 7 måneder siden #22785 af Jkring
Stille! Jeg downloader. ;-)

Mvh.
Jørgen

Mere
7 år 7 måneder siden #22787 af Jkring
Jeg tror du skal fortsætte med de andre kort til Grønland. Der kom ikke noget brugbart ud af det sidste jeg lavede. De europæiske OSM kort jeg hidtil har brugt synes jeg har været detaljeret nok til mit brug. Og også mere detaljeret end det Grønlands kort jeg lige fik lavet.

Mvh.
Jørgen

Tid til at oprette siden: 0.208 sekunder