- Modtagne Tak: 62
GPS i smartphone
7 år 11 måneder siden #20913
af Skotte
GPS i smartphone blev oprettet af Skotte
Efter at have givet min telefon et bad i Susåen
(jeg fulgte selv med) står jeg efter al sandsynlighed over for at skulle anskaffe mig en ny.
Den må gerne have lidt bedre GPS funktion end den gamle ( Samsung Galaxy S2)
Er der nogen der vil give en anbefaling, evt har erfaring med flere modeller?
Jeg er lidt nærig så prisen må godt være moderat.
Skotte
PS Badevandet er ved at nå en rimelig temperatur.

Den må gerne have lidt bedre GPS funktion end den gamle ( Samsung Galaxy S2)
Er der nogen der vil give en anbefaling, evt har erfaring med flere modeller?
Jeg er lidt nærig så prisen må godt være moderat.
Skotte
PS Badevandet er ved at nå en rimelig temperatur.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kenn
-
- Gæst
-
7 år 11 måneder siden #20917
af Kenn
Besvaret af Kenn på emne GPS i smartphone
Man kan finde masser af android smartphones, som er vandtætte, såsom Galaxy s5 og Sony Z3, men det er også dyre.
Jeg har på ture brugt Samsung Galaxy XCover 2, som er en meget robust smartphone, men begrænset af for lidt hukommelse.
Samsung har i marts 2015 frigivet Samsung Galaxy XCover 3, som både er vandtæt og stødsikker. Den har ikke en super skærm osv eller er super hurtig, men som frilufts smartphone til GPS osv. er den fremragende og har adresseret de udfordringer 2eren havde med hukommelse.
www.mobilsiden.dk/nyheder/samsung-lancer...grusvejen,lid.34114/
Jeg kigger selv på at købe den, når jeg finder et godt tilbud omkring under den vejledende pris på 1895 kr.
Jeg har på ture brugt Samsung Galaxy XCover 2, som er en meget robust smartphone, men begrænset af for lidt hukommelse.
Samsung har i marts 2015 frigivet Samsung Galaxy XCover 3, som både er vandtæt og stødsikker. Den har ikke en super skærm osv eller er super hurtig, men som frilufts smartphone til GPS osv. er den fremragende og har adresseret de udfordringer 2eren havde med hukommelse.
www.mobilsiden.dk/nyheder/samsung-lancer...grusvejen,lid.34114/
Jeg kigger selv på at købe den, når jeg finder et godt tilbud omkring under den vejledende pris på 1895 kr.
7 år 11 måneder siden #20918
af agge
hej
Besvaret af agge på emne GPS i smartphone
Jeg bruger en LG g2, den er ikke så dyr og gps er ret nøjagtig, men den er ikke vandtæt, jeg pakker altid min tlf. i ziplock pose eller frysepose når jeg er på tur, skærmen kan sagtens bruges gennem posen.
og det er en fed telefon.
og det er en fed telefon.
hej
Følgende bruger(e) sagde tak: Skotte
- Kristian.p
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 5
7 år 11 måneder siden - 7 år 11 måneder siden #20919
af Kristian.p
Besvaret af Kristian.p på emne GPS i smartphone
Der er mange gode robuste telefoner.
Jeg kan ikke helt huske skærm teknologiens navn, men der er visse typer der virker bedre end andre når de er våde. Nogle af mine ældre smartphones har været helt invalideret ved 1 lille dråbe.
Nok ikke at man vil bruge sin telefon i piskene regnvejr, men det er vildt trælst når det bare drysser lidt ned og man står med telefon.
(dog måske et fænomen af fortiden)
Jeg har en samsung S5 ligenu som jeg er glad for, vandtæt, mm. Dog måske ikke den mest robuste, og størrelsen er I den høje ende.
Med smartphones kan man virkelig bogstaveligttalt bruge en tommel finger regl.
Det er den man bruger mest, og kan man ikke nå toppen af skærmen så bliver det lidt noget rod, ihvert falde med en hånd.
Og som nævnt, en Xcover 2 er måske robust men den er noget rod!, køb helst ikke sådan en. Både min mor,far og bror har en, alle har til fælles at de knap kan have 5 små apps og så går der ged i det hele.
EDIT: Hvis du er efter højere nøjagtighed via telefonen så kan man få en extern GPS der kommunikere med telefonen via bluetooth, jeg har sådan en, en "Garmin GLO". Den er dog begrænset nyttig og brugbar, lidt noget rod at have en extra del at holde styr på.
Holder kun en 12 timer ca, men skulle så ikke trække så meget strøm på telefonen, og giver bedre nøjagtighed.
Jeg kan ikke helt huske skærm teknologiens navn, men der er visse typer der virker bedre end andre når de er våde. Nogle af mine ældre smartphones har været helt invalideret ved 1 lille dråbe.
Nok ikke at man vil bruge sin telefon i piskene regnvejr, men det er vildt trælst når det bare drysser lidt ned og man står med telefon.
(dog måske et fænomen af fortiden)
Jeg har en samsung S5 ligenu som jeg er glad for, vandtæt, mm. Dog måske ikke den mest robuste, og størrelsen er I den høje ende.
Med smartphones kan man virkelig bogstaveligttalt bruge en tommel finger regl.
Det er den man bruger mest, og kan man ikke nå toppen af skærmen så bliver det lidt noget rod, ihvert falde med en hånd.
Og som nævnt, en Xcover 2 er måske robust men den er noget rod!, køb helst ikke sådan en. Både min mor,far og bror har en, alle har til fælles at de knap kan have 5 små apps og så går der ged i det hele.
EDIT: Hvis du er efter højere nøjagtighed via telefonen så kan man få en extern GPS der kommunikere med telefonen via bluetooth, jeg har sådan en, en "Garmin GLO". Den er dog begrænset nyttig og brugbar, lidt noget rod at have en extra del at holde styr på.
Holder kun en 12 timer ca, men skulle så ikke trække så meget strøm på telefonen, og giver bedre nøjagtighed.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Kristian.p.
Følgende bruger(e) sagde tak: Skotte
Tid til at oprette siden: 0.275 sekunder
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333