- Modtagne Tak: 84
GPS...hjælp søges...hvilken type er god ?
8 år 1 måned siden #21793
af LarsM
Besvaret af LarsM på emne GPS...hjælp søges...hvilken type er god ?
Garmin 62 er nu udgået. Den aktuelle efterfølger hedder 64, og den vigtigste nyhed ved 64 er, at den bruger både de amerikanske GPS-satellitter og de russiske GLONASS. Dermed har den flere signaler at gøre godt med. Jeg har en 64st, som jeg købte, lige da den kom frem i april 2014. Når den hedder ..st, betyder det, at den har barometrisk højdemåler, og at der på forhånd er installeret et topografisk kort over det meste af Europa, som dog ikke er detaljeret nok til at kunne bruges i terræn med mange kurvedetaljer. Jeg har aldrig brugt hverken denne eller andre GPS'er til vandring, men jeg er ikke i tvivl om, at det er en fremragende løsning, i hvert fald hvis man selv installerer et mere detaljeret kort. Hvis man ikke stiller særligt høje krav, klarer man sig sikkert fint med noget billigere. Jeg købte den, fordi jeg skulle bruge den til korttegning i orienteringsklubben. Garmin 64 og de tidligere udgaver 60, 61... har alle sammen "rigtige" knapper og ikke noget med touch screen. Det opfatter jeg og mange andre som en mere driftssikker løsning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
8 år 1 måned siden #21795
af Kaj
Venlig hilsen
Kaj
Besvaret af Kaj på emne GPS...hjælp søges...hvilken type er god ?
Okay...har selv været ved Sirius, men, det var før gps og satellittelefonens tid. Tak for svar
Venlig hilsen
Kaj
8 år 1 måned siden #21796
af Kaj
Venlig hilsen
Kaj
Besvaret af Kaj på emne GPS...hjælp søges...hvilken type er god ?
Hej Lars...det lyder som en god type. Jeg må hellere prøve mig frem...og, lære lidt om teknikken...way points, og, hvad der ellers kræves...takker.
Venlig hilsen
Kaj
Tid til at oprette siden: 0.226 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333