Telemark, kort, GPS?
6 år 3 måneder siden - 6 år 3 måneder siden #28220
af JensB
Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk
Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Besvaret af JensB på emne Telemark, kort, GPS?
Jeg har faktisk installeret både Topo GPS og Viewranger for at undersøge dem begge to.
De to downloader kortene på forskellig måde. Kortene til Topo GPS downloader du først efterhånden, som du åbner og bruger de forskellige dele af kortet. På den måde risikerer du at komme i et område, hvor telefonen faktisk ikke har downloadet kortet endnu, men først gør det, mens du er der. Ret irriterende!
Viewranger bruger meget mere tid på at downloade et kort, når du først har valgt at hente det. Til gengæld har du et helt kort, når du så står på stedet.
Det med strøm. Ja, dels kan man jo sætte telefonen i flytilstand. Dels kan man jo holde den slukket ind til det øjeblik, hvor man ikke kan klare det med papirkortet mere, fordi man måske står i et vildnis uden udsyn, hvor det er svært at skabe overblik.
De to downloader kortene på forskellig måde. Kortene til Topo GPS downloader du først efterhånden, som du åbner og bruger de forskellige dele af kortet. På den måde risikerer du at komme i et område, hvor telefonen faktisk ikke har downloadet kortet endnu, men først gør det, mens du er der. Ret irriterende!
Viewranger bruger meget mere tid på at downloade et kort, når du først har valgt at hente det. Til gengæld har du et helt kort, når du så står på stedet.
Det med strøm. Ja, dels kan man jo sætte telefonen i flytilstand. Dels kan man jo holde den slukket ind til det øjeblik, hvor man ikke kan klare det med papirkortet mere, fordi man måske står i et vildnis uden udsyn, hvor det er svært at skabe overblik.
Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk
Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved JensB.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
6 år 3 måneder siden #28221
af torqui
Besvaret af torqui på emne Telemark, kort, GPS?
Ja mobilen bliver hurtigt drænet for strøm. Ellers havde den naturligvis været at foretrække
vh
Torben
vh
Torben
6 år 3 måneder siden #28223
af torqui
Besvaret af torqui på emne Telemark, kort, GPS?
Hejsa,
jeg spurgte lige ind til det her kort (kontaktede Nordeca og spurgte om der var et UTM-gitter):
forhandlere.nordeca.com/norge-serien/gjerstad
Og svaret tilbage lød:
"Ja, det er et blått rutenett som viser kilometerruter i UTM32 og et svart rutenett som viser latlonggrader."
Så med det kort og med min GPS der viser UTM koordinater, er jeg vel home safe?
Endnu engang tak for hjælpen, det er fedt med et forum hvor der er folk der vil og kan hjælpe
vh
Torben
jeg spurgte lige ind til det her kort (kontaktede Nordeca og spurgte om der var et UTM-gitter):
forhandlere.nordeca.com/norge-serien/gjerstad
Og svaret tilbage lød:
"Ja, det er et blått rutenett som viser kilometerruter i UTM32 og et svart rutenett som viser latlonggrader."
Så med det kort og med min GPS der viser UTM koordinater, er jeg vel home safe?
Endnu engang tak for hjælpen, det er fedt med et forum hvor der er folk der vil og kan hjælpe

vh
Torben
Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333