Hvornår er et kompas for billigt?

Mere
6 år 2 måneder siden #30082 af niko-h
Jeg synes det er svært med mange nicheprodukter, at undgå at blive snydt, hvor man betaler overpris, bare fordi der står "Survival" foran produktets navn.

Og nu er jeg kommet til kompasset. Der er utallige prisklasser, men hvordan finder jeg et kompas som har de features jeg har brug for, uden at betale overpris?

Jeg så f.eks. denne meget billige, (som jeg vil tro er for billigt?) www.billigcamping.dk/shop/kortkompas-med...aBoNMCFRRJGQod21wCVw
Den har alt det jeg skal bruge, og hvis jeg skal finde en med samme features andre steder er det over 500kr.

Hvad gør at denne ikke er god nok? Eller er den god nok?
Mange siger "bare køb en af de billige fra et anerkendt mærke."

Men jeg vil også nødig give 300kr. for et produkt i samme kvalitet, som bare har et anerkendt mærke påtrykt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #30084 af Outdoor Rødovre
Det er jo ikke rigtig til at vide, når man ikke står med det i hånden.
Men der er meget stor forskel på kompasser. Nålen kan være mere eller mindre følsom ift bevægelse.

Hvis du bare skal have en ca angivelse af nord og syd, så skal det nok gå.
Hvis du skal lave pejlinger mod faste punkter for at finde ud af hvor du er, så er det væsentligt nemmere med et kompas i god kvalitet fremfor et med en meget levende nål.

mvh ib, Outdoor Rødovre

Mere
6 år 2 måneder siden #30096 af Kas
Min erfaring er at billige kompasser kun virker hvis du står stille, holder det perfekt vandret, og venter cirka 5 sekunder. Hvis du køber et dyrt komas (typisk med en bred nål) kan du derimod forvente at det viser rigtigt imens du bevæger dig.

Mere
6 år 2 måneder siden #30102 af LarsM
Selv om man køber et relativt dyrt kompas af et anerkendt fabrikat, kan man være uheldig. For nogle år siden købte jeg et spejlkompas med samme faciliteter som det i linket men af et anerkendt fabrikat og nok til 10-12 gange prisen. Efter et par år var der sket et eller andet med lejet til nålen, så nålen drejede ekstremt trægt, så jeg måtte banke med fingeren på kompashuset for overhovedet at få nålen til at bevæge sig bare en lille smule. I praksis var kompasset totalt ubrugeligt. Hvis jeg havde kunnet finde kvitteringen, ville jeg have lavet en reklamationssag og kunne muligvis også have kommet igennem med det, selv om der som sagt var gået et par år. Desværre kunne jeg ikke finde kvitteringen, og så endte det med, at jeg ikke gjorde mere ved det.

Tid til at oprette siden: 0.236 sekunder