Præsentation - hej med mig!

Mere
11 år 11 måneder siden #657 af swedofil
Hej
Swedofil=Swedofil

Swedo=Sweden/Sverige

-fil, græsk og internationalt 2. sammensætningsled, af græsk -philos 'ven, kær', dvs. 'som er venlig (over for)', jf. anglo-fil 'engelsk-venlig', biblio-fil 'bog-ven' og det kemisk-botaniske udtryk hydro-fil 'som tiltrækker vand, lever i vand' med substantiv på -fiˈli.

Er mest til fjeldvandring, langrendsski, snesko og kajak.

Hedder In Real Life Arne ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 11 måneder siden - 11 år 11 måneder siden #670 af Terje
Terje. Jeg hedder Terje og hed også Terje på det gamle forum.

Har altid været på camping i Norden med mine forældre som barn. Var ulveunge, og begejstret for bål og at telte.

Startede med fjeldvandring som 20-årig, og var i fjeldene 3 år i træk, sidste gang tog vi gennem Sarek og besteg Sarektjåkka, og var lissom "udlært" i at færdes sikkert i fjeldet. Har dog aldrig fået prøvet vinterfjeld, selvom det dengang var på ønskelisten.

3 børn gjorde, at det senere mere blev til cykling, 2 gange store ture på MTB i Norge med cykeltasker og oppakning, og i disse år også 3 x Sjælland Rundt + Vättern Runden.

Har været i fjeldet i Nordsverige fem gange siden, men er mere og mere gået over til kajak og vandring i det sydsvenske - det kan nås på 3-4 dage.

Har altid været vægt-freak, og lavet lister og talt gram. Er på det seneste begyndt at udforske UL-universet, for at se hvad der kan bruges fra denne kant.

Ser frem til sommerens vandretur i Nord-Norge (ind i Sverige) og zurück.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Terje.

Mere
11 år 11 måneder siden #672 af kallehauge
Hey :)
Jeg er spritny her på sitet. Hedder kallehauge her på siden.
Jeg har vandret en del i fjeldet (Norge primært men også Færøerne) men holdt en pause under studier og da børnene var små. Cyklede i stedet mange lange ture. Med og uden telt. Jeg er gammel blå spejder og hjælper nu til i min søns gruppe af og til (KFUM)
Jeg er ivrig geocacher og bruger det til at komme ud og gå lange ture. Gerne ekstremcaching som indebærer "noget med vand", mørke, klatring. Jeg klatrer ikke selv, men min søn gør og jeg kan sikre (mens jeg lader som om jeg ikke er nervøs :woohoo: ) Sejler lidt havkajak på Randers Fjord. Elsker at hanke op i hund, rygsæk og GPS og tage afsted en dag eller to.

Planlægger pt en 2 ugers vandretur til Skotland (også med min søn :) ) på Isle of Skye og har en gammel uudlevet "Camino-drøm" i mig ;)

Mere
11 år 11 måneder siden #679 af Baldguy
Navnet er Baldguy som på det gamle forum.

Jeg har haft friluftslivet inde under huden siden barndommen, hvor det blev til i alt 10 år som FDF'er med alt, hvad der tilhører.

Da jeg efter de dovne teenageår, begyndte at rejse ud i den store verden, var vandreturene altid med, bl.a. en tre-dages tur på et af Kinas hellige bjerge Emei, der med sine 3.000 m, stadig er det højeste punkt, jeg har været på. Også dagsture i de store amerikanske nationalparker blev det til, f.eks. Grand Canyon og Arches.

Gennem min tid som studerende, hvor pengene var små, genoptog jeg vandringen som en billig ferieform og en fin måde at få set mit eget land på, og det bliver fortsat primært til weekend- eller længere cykelture i det danske. Det store, fortløbende projekt er at gå og cykle Danmarks kyster rundt.

Meeen kan godt mærke, at det trækker i mig at komme længere væk. Nok primært til de britiske øer, fordi jeg gennem et år på Durham University havde adskillige dagsture i Lake District og enkelte vandreture i Nordøstengland, men Nordland, Norge, Slovakiet og alle mulige andre steder frister også! So many places, so precious little time!

Sidst, men ikke mindst har jeg fået mig en dejlig bonussøn på 7 år, der godt kan se konceptet i bål, sheltere, telt og fiskeri, og det er jo bare fantastisk, når han i stedet for fodbold, håndbold eller noget tredje hellere vil "gå til vandring". Så det har vi taget hul på med små weekendture i nærområdet :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Jens, OleHjarsen

Mere
11 år 11 måneder siden #681 af trold
Hey derude ;)

Jeg hedder Steen, - men er nok bedre kendt som Trold her på Outsite. Var med fra dengang sitet hed Vandring.DK. Der er så sandelig sket ting og sager siden, - og bestemt ikke ringere :)

Trold ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: prepsi

Mere
11 år 11 måneder siden - 11 år 11 måneder siden #981 af Tikra
Jeg hedder Tikra som på det gamle site :silly: Tina Kragh Kristensen
Vandring og foto interesserer mig meget. Har stadig en tur tilgode med jer her på Outsite ;)
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Tikra.

Tid til at oprette siden: 0.210 sekunder