Red mig fra sofakuller

Mere
11 år 3 måneder siden #2803 af hvaså
Red mig fra sofakuller blev oprettet af hvaså
Hej Outsiters

Sagen er den, at jeg siden marts har været på krykker grundet et brækket knæ og et par operationer. Først nu kan jeg begynde at komme lidt rundt i byen med busser og tog og det skal udnyttes, da jeg er ved at få sofakuller :)
Jeg søger derfor efter en telt/lejrplads, let tilgængelig med det offentlige (bor i Kbh), hvor jeg kan stege en klump kød over bål og nyde en overnatning i naturen.

Jeg kan vel humpe en lille km med oppakning og krykker.
Håber et par stykker af jer kender til et lækkert spot eller to, der opfylder mine krav. Skal siges, at der gerne skal være to træer i nærheden til køjen :)

Vh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #2805 af memo
Besvaret af memo på emne Red mig fra sofakuller
Her er et bud:

Tag toget til Holte, hump derefter ned til bådfarten og sejl over til Fursøbadet

www.baadfarten.dk/images/kort/rute_furesoe_l.jpg

Der vel 5-6 telt pladser inden for 1 km

udinaturen.naturstyrelsen.dk/udinaturen/

Mvh

Følgende bruger(e) sagde tak: hvaså

Mere
11 år 3 måneder siden #2840 af danboron
Besvaret af danboron på emne Red mig fra sofakuller
Hvaså ?

Lad mig støtte op om Memos svar, ved at sige, at netop lige ved Furesøbadet, lige inde i skoven "bag" p-pladsen, ligger en naturskole med vandhane. Og tilstødende er en fri lejrplads, med tre sheltere med en bålplads, (og masser af træer). Med udsigt over søen. Desuden er der toilet ved badet, i dagtimerne. Og DET er nok den tætteste lejrplads i forhold til transport, især hvis du følger hans ruteforslag. Men der er selvfølgelig flere muligheder.

Føler med dig, er selv sygemeldt.

Skriv igen, efter flere oplysninger, efter behov.

Mere
11 år 3 måneder siden #2841 af JK
Besvaret af JK på emne Red mig fra sofakuller
Du kan også tage toget til Hillerød St. og så toget mod Gilleleje - det stopper midt i Gribskov, ved Store Gribsø. Her er der bålpladser og bålhus, og det ligger midt i skoven! I bålhuset er der gulvplads nok til, at man kan sove et par stykker!

maps.google.dk/maps?saddr=55.987232,12.3...rsp=0&sz=16&t=m&z=16

• finnj
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #2843 af finnj
Besvaret af finnj på emne Red mig fra sofakuller
Metro til Bella Center, bus 30 til Nøragersmindevej, 1,5 kms humpen til Pinseskovens primitive lejrplads (uegnet for gangbesværede, men alligevel...). Billedet er taget for en uge siden.

Mere
11 år 3 måneder siden #2846 af hvaså
Besvaret af hvaså på emne Red mig fra sofakuller
Tusind tak for svar, folkens.

Bliv endelig ved med at komme med forslag. Det er guld værd :lol: og betyder, at jeg kommer ud at hænge mens vejret endnu er godt.

Jeg har selv tænkt lidt på Skodsborg st. Der er heller ikke langt til skoven derfra, plus der findes en lejrplads en lille kilometer fra stationen. Den ser dog ud til at ligge lige op ad jernbanen.. Nogen der kender til spottet?

@ danboron
Håber du snart kommer på fode igen.

Mvh

Følgende bruger(e) sagde tak: danboron

Tid til at oprette siden: 0.241 sekunder