Ulven tilbage i Danmark

Mere
11 år 3 måneder siden #8993 af morten
Besvaret af morten på emne Ulven tilbage i Danmark

tohmahawk skrev: Hvilket afsnit læste du? Allerede i summary bliver der refereret til der over de sidste 20 år i indien er dræbt 273 fortrinsvis børn som følge af ulve angreb.....

Prøv at læs rapporten en gang til uden de selektive briller. Forfatterne har fundet dokumentation for 4 drab begået af raske ulve i Europa i de seneste 50 år. Ingen i Nordamerika. Tallene for syge ulve er henholdsvis 5 og 0. Forholdene i Indien relaterer sig til specielle forhold som er omtalt i afsnit 7.2 i rapporten.

Der konkluderes også, at ulve kan ses som værende blandt de mindst farlige rovdyr i forhold til deres størrelse og potentiale som rovdyr.

Sidst men ikke mindst opremser forfatterne en række forvaltningsforslag der overvejende går ud på, at ulvebestanden skal holdes vild.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #8994 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Ulven tilbage i Danmark
Hvem er det lige der har selektive briller på lige nu??? Der står et klokkeklart tal som ikke kan angive noget som helst andet end at ulve godt kan finde på at angribe børn... og at det endda er sket i 273 tilfælde i løbet af 20 år med dødelig udgang! Hvorfor skal det bortforklares med særlige forhold?..... jeg kan ligeså godt argumentere for årsagen til der ikke har været flere tilfælde i europa er at der er så få individer... men hvis det er argumentet ville jeg ikke sende mine børn ud og lege i skov hvor der gik 20 ulve rundt!

Følgende bruger(e) sagde tak: ulyng, Rasmus-Andersen

Mere
11 år 3 måneder siden #8997 af mikkel
Besvaret af mikkel på emne Ulven tilbage i Danmark
Vi har lige haft emnet oppe på forsamling i den lokale borgerforening og der var ret stor enighed om at det slet ikke er et problem herude, den vil blive skudt og gravet ned uden det store behov for at skulle blæse det op til mere end det er.
Der var bred enighed om at folk ikke ville tage chancen eller lade sig begrænse i hverdagen mht skovbørnehaver, økologiske måder at have dyr på og f.eks kronhjorte farme.

Jeg forudser at det ikke kun er i mit nærområde at de berørte tænker således.

Følgende bruger(e) sagde tak: OleHjarsen, ulyng

Mere
11 år 3 måneder siden #8998 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Ulven tilbage i Danmark
Jeg ved ikke hvordan jeg skal udtrykke præcist hvad jeg mener om dette... men det er ikke på den måde jeg synes man bør løse et potentielt problem med ulve. Jeg vil gerne understrege at jeg ikke på noget tidspunkt har udtrykt nogen lynch stemning omkring evt ulve permanent i dk... blot udtrykt en bekymring.

Følgende bruger(e) sagde tak: OleHjarsen, ulyng

Mere
11 år 3 måneder siden #9000 af SebastianAndersen

tohmahawk skrev: Det er påfaldende at de ubetingede fortalere for ulve i dk indtil videre alle er bosat i kbh eller stor kbh.... man kunne antage der ligger en slags oplevelses egoisme bag som går på at det kunne da være fedt at tage på landet (læs jylland) engang imellem og se nogle vilde dyr (ca som at gå i zoo) og så i øvrigt at kunne trække sig stille og roligt tilbage til storbyen hvor der med 99% sikkerhed aldrig dukker en ulv op...

Ærlig talt, det med oplevelses egoisme, er jeg en smule træt af at høre på. Hvis det stod til mig, var der også ulve på Sjælland.

Mere
11 år 3 måneder siden #9002 af Rasmus-Andersen
Ja problemet er bare at chancen for at de kommer til Sjælland er så forsvinden lille medmindre de bliver importeret.
Og de fleste fortalere sidder netop på Sjælland.
Nu skal folk ikke misforstå det, men syntes bare det kunne være fedt hvis man også kunne se det lidt fra vores perspektiv, nu hvor vi trods alt bor op og ned af dem

Tid til at oprette siden: 0.199 sekunder