Ulven tilbage i Danmark

Mere
11 år 3 måneder siden #9003 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Ulven tilbage i Danmark

SebastianAndersen skrev:

tohmahawk skrev: Det er påfaldende at de ubetingede fortalere for ulve i dk indtil videre alle er bosat i kbh eller stor kbh.... man kunne antage der ligger en slags oplevelses egoisme bag som går på at det kunne da være fedt at tage på landet (læs jylland) engang imellem og se nogle vilde dyr (ca som at gå i zoo) og så i øvrigt at kunne trække sig stille og roligt tilbage til storbyen hvor der med 99% sikkerhed aldrig dukker en ulv op...

Ærlig talt, det med oplevelses egoisme, er jeg en smule træt af at høre på. Hvis det stod til mig, var der også ulve på Sjælland.

Det kan da godt være du er træt af det... men er det for ulvens skyld eller din skyld du gerne vil have den til dk? Jeg tror ulven er ligeglad med om den lever i dk eller tyskland og på den baggrund er det da naturligt at stille spørgsmåls tegn ved motiverne

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden #9004 af SebastianAndersen

tohmahawk skrev:

SebastianAndersen skrev:

tohmahawk skrev: Det er påfaldende at de ubetingede fortalere for ulve i dk indtil videre alle er bosat i kbh eller stor kbh.... man kunne antage der ligger en slags oplevelses egoisme bag som går på at det kunne da være fedt at tage på landet (læs jylland) engang imellem og se nogle vilde dyr (ca som at gå i zoo) og så i øvrigt at kunne trække sig stille og roligt tilbage til storbyen hvor der med 99% sikkerhed aldrig dukker en ulv op...

Ærlig talt, det med oplevelses egoisme, er jeg en smule træt af at høre på. Hvis det stod til mig, var der også ulve på Sjælland.

Det kan da godt være du er træt af det... men er det for ulvens skyld eller din skyld du gerne vil have den til dk? Jeg tror ulven er ligeglad med om den lever i dk eller tyskland og på den baggrund er det da naturligt at stille spørgsmåls tegn ved motiverne

Der er jo en grund til den kommer. Der er forhold som gør den kan leve her. Vi kan jo ikke gøre så meget ved at den kommer herop. Om man så er for det eller ej.

Mere
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #9012 af Terje
Besvaret af Terje på emne Ulven tilbage i Danmark

Ljunggren skrev: At der har været "uheld" med ulve i andre lande behøver jo ikke at indikere at de ulve, der jo er Canis Lupus og altså en anden overart end den indiske Canis Lupus Indica, vil være til fare for befolkningen her!

Har de været til numerolog? Og fået ændret navn og skæbne? :dry:

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Terje.

Mere
11 år 3 måneder siden #9015 af Terje
Besvaret af Terje på emne Ulven tilbage i Danmark
Ja - men navnet? :lol:

Læste i den svenske undersøgelse jeg forsøgte at linke til, at indiske (pige)børn ofte er langt mindre værd end husdyr (for familens overlevelse i otroligt fattige og børnerige familier) og at der derfor passes dårligere på dem - så blir de det "svage led" som ulven går efter.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
11 år 3 måneder siden #9019 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Ulven tilbage i Danmark
Næppe ret mange danske mindreårige børn vil blive sendt ud på heden at vogte får, bevæbnet med en kæp og en håndfuld sten. ( og det sker i Indien)
Hvilket vil minimere risikoen voldsomt.
Skotte

Mere
11 år 3 måneder siden #9021 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Ulven tilbage i Danmark

Skotte skrev: Næppe ret mange danske mindreårige børn vil blive sendt ud på heden at vogte får, bevæbnet med en kæp og en håndfuld sten. ( og det sker i Indien)
Hvilket vil minimere risikoen voldsomt.
Skotte

Men det vil nok have en negativ effekt på populariteten af naturbørnehaver. (Også selvom der måske reelt set ikke er noget at frygte.)

b

Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder