Ulven tilbage i Danmark

Mere
11 år 3 måneder siden #9022 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Ulven tilbage i Danmark
Hvad jeg mente var at man løber en vis risiko ved at afskære ulven fra en lækker frokost.
Hvis man er interesseret i at få noget at vide om (nordamerikanske) ulves adfærd, og tilmed på en meget underholdende måde kan jeg kraftigt anbefale: Farley Mowat: "I ulvenes land" den indeholder bl.a. en beskrivelse af hvordan han som ung biolog bogstavelig talt pisser territoriet af over for ulve :P . Bogen blev senere grundlag for en film fra Disney, den har jeg ikke set
Skotte

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #9024 af DKW
Besvaret af DKW på emne Ulven tilbage i Danmark

SebastianAndersen skrev: Der er jo en grund til den kommer. Der er forhold som gør den kan leve her. Vi kan jo ikke gøre så meget ved at den kommer herop. Om man så er for det eller ej.

njah. Jeg vil nu påstå at årsagen snarer ligger i at der ikke er plads til dem længere syd på. Har noget med hvordan sådan en ulveflok rent faktisk fungerer på at gøre.

Det er jo ikke sådan at der sidder en gruppe single-ulve nede i tyskland og bladrer boligannoncer igennem, og tænker: "danmark lyder fedt, lad os rykke derop"

Flueknepperi? Ja... og nej. For det er en temmelig væsentlig forskel.

Nåh. Uanset så er der jo ulve i Danmark nu. Det kommer nok ikke til at ændre sig, og fint nok med det. Men den der "happy-go-lucky" tilgang som jeg syntes der er en overvægt af i debatterne rundt omkring om emnet, bekymrer mig temmelig en del.

Ulve i Tyskland er iøvrigt så langt fra problemfrit. Forskellen er bare at de dernede helt fra starten af har haften plan for hvordan de ville håndtere alle tænkelige og også et par nærmest utænkelige problemer der måtte opstå. Og de har endda folk ansat til at tage sig af de større rovdyrarter og deres færden og gøren og laden dernede.
Det fjerner ikke problemerne der ér, men det minimerer dem til et "tåleligt" niveau, ALt udover dét bliver der betalt for.

Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved DKW.

Mere
11 år 3 måneder siden #9036 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Ulven tilbage i Danmark

b
Følgende bruger(e) sagde tak: Terje, SebastianAndersen

Mere
11 år 3 måneder siden #9037 af SebastianAndersen

DKW skrev:

SebastianAndersen skrev: Der er jo en grund til den kommer. Der er forhold som gør den kan leve her. Vi kan jo ikke gøre så meget ved at den kommer herop. Om man så er for det eller ej.

Det er jo ikke sådan at der sidder en gruppe single-ulve nede i tyskland og bladrer boligannoncer igennem, og tænker: "danmark lyder fedt, lad os rykke derop"

Ellers et ret sjovt billede der viser sig for mig! :lol:

Mere
11 år 3 måneder siden #9038 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Ulven tilbage i Danmark

stokrenden skrev:

den virker ellers ret sky og bange for mennesker og det ligner ikke indien eller lyder som indisk

Mere
11 år 3 måneder siden #9041 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Ulven tilbage i Danmark

Ljunggren skrev: Det er Sverige og manden taler svensk. Ja ulven er sky, men nysgerrig.
Nu er det jo en enlig ulv og ulve jager i flok. Alene er den nok mere som en hund :)

et vildt dyr der er sky ser jeg nærmere som en rå eller ræv der løber væk ligeså snart den får fært eller ser et menneske... ikke som en "vild" hund der ikke er bange for at komme tæt på mennesker

aha jeg havde ret det var hverken indisk eller i indien for den sags skyld tak for info ;-)

Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder