Ulven tilbage i Danmark

Mere
11 år 1 måned siden #10206 af morten
Besvaret af morten på emne Ulven tilbage i Danmark

Rasmus-Andersen skrev: Jeg ved sgu ikke lige hvem man skal tro på, jeg syntes nu også at der er er noget rigtigt i det de siger. For mig virker det mærkeligt at de slet ikke er blevet observeret i deres færden gennem Sønderjylland. Det er først i det de rammer midt at folk begynder at se dem, og det sker nærmest fra den ene dag til den anden. Syntes det virker mærkeligt at der inden for så kort tid dukker så mange ulve op.
Hvad ang. DNA beviserne så kan det godt være de er falske, hvis de er så hænger troværdigheden i en tynd tråd og så graver de jo deres egen grav hvilket også ville være ret dumt?

Overordnet set synes jeg ikke Ulvefrit fremstår voldsomt troværdigt. Det er fair nok, at man ikke er glad for ulve i fri natur i Danmark, men man må dokumentere sine påstande klart og tydeligt. I klippet giver talsmanden fra Ulvefrit også udtryk for kendskab til flere ulve der er blevet skudt, hvilket jeg finder lidt bekymrende, hvis det er korrekt.

Ulvene er jo tilsyneladende blevet set i Sønderjylland for nogle år tilbage jvf. udtalelsen fra manden fra Naturstyrelsen - observationerne blev dog ikke anset som fuldt ud troværdige. Men derudover er der ikke noget mærkeligt i at vilde dyr ikke bliver observeret af mennesker.

Hvis det dog skulle vise sig, at ulvene er udsat er det naturligvis helt uacceptabelt!

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 1 måned siden #10221 af Freke
Besvaret af Freke på emne Ulven tilbage i Danmark
Hvem skulle gide bruge både tid og penge på at hente ulve i østeuropa for at sætte dem ud i dansk natur ? Det tror jeg simpelthen ikke på. Desuden er der da flere gange før disse beviste ulve kommet udtalelser fra folk der mener at have set ulve i Danmark. Tidligere blev det bare ikke taget seriøst og der er da sikkert mange som slet ikke vil gå videre med en sådan observation. Havde jeg selv for bare få år tilbage set ulv i dk ville jeg ikke have bragt det videre på grund af usikkerheden i om det rent faktisk var en ulv eller en hund / ulv-hund blanding. At de ses i det midtjyske er vel ikke så unaturligt hvis det er deres bedste område mht at fange vildt og skjule sig.
Jeg tror og håber de selv er vandret hertil og at der kommer flere. Ulven er et fantastisk dyr og jægerne må hellere for deres egen skyld holde igen med at skyde dem. Gør de alligevel det om det kommer frem i medierne så tror jeg godt der kan samles så stor modstand mod jægere at de kan få ødelagt mange af deres jagtture i dk.

Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk

• okj
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #10222 af okj
Besvaret af okj på emne Ulven tilbage i Danmark

Freke skrev: ....Tidligere blev det bare ikke taget seriøst og der er da sikkert mange som slet ikke vil gå videre med en sådan observation. Havde jeg selv for bare få år tilbage set ulv i dk ville jeg ikke have bragt det videre på grund af usikkerheden i om det rent faktisk var en ulv eller en hund / ulv-hund blanding. ...

Undertegnede og Ole Hjarsen, så rent faktisk Hanstedulven dagen før den blev fotograferet, men var da helt sikre på det var en slædehund på strejftur.

Mere
11 år 1 måned siden #10223 af Freke
Besvaret af Freke på emne Ulven tilbage i Danmark
Ja det er netop det jeg mener. Og hvis man så tænker få år tilbage så var der næppe mange i DK som troede ulven ville finde vej tilbage til vores land. Der har nok været mange lignende møder hvor folk har tænkt det samme. Det er klart at når det så bliver offentliggjort at der rent faktisk er tale om ulve i Danmark så begynder folk at indsende oplysninger om observationer i naturen (også dem hvor det så rent faktisk er en slædehund :o)

Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk

Mere
11 år 1 måned siden #10247 af stokrenden

Mere
11 år 1 måned siden #10256 af GLM

Tid til at oprette siden: 0.215 sekunder