Shelter i bunker ved Thyborøn?

Mere
10 år 3 uger siden - 10 år 3 uger siden #10947 af JensB
I gæsteforummet på min hjemmeside er der kommet en forespørgsel om et shelter i en bunker ved Thyborøn. Måske nogen på Outsite kan hjælpe med et svar!

Læs her: jensesvandringer.dk/g-steforum.html

Jens

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 10 år 3 uger siden ved JensB.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 uger siden #10948 af Baldguy
På udinaturen.dk er der angivet to bunkers, der er omdannet til shelter. Den ved kanalen beskrives med plads til 4 personer. Det står der ikke noget om ved den anden, men ud fra billederne at dømme er der rigeligt plads til 8-10 personer. Men det er jo bare det, enhver kan læse sig til!

Det eneste, jeg derfor reelt kan bidrage med, er, at de er nye i forhold til sidst, jeg vandrede igennem Thyborøn, hvilket var påsken 2009.

Vi har tænkt os at bruge dem til overnatning torsdag d. 19. september i forbindelse med vores Agger-Hanstholm tur. Skal din spørger derop senere end det, ved jeg mere om godt et par uger.

Mere
10 år 3 uger siden #10955 af Berk
Besvaret af Berk på emne Shelter i bunker ved Thyborøn?
Hvis den store bunker er den samme som jeg tror det er, så er der plads til 8-10 stykker. Der er også mulighed for at tænde op i pejsen.

• hniels44
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 dage siden #11181 af hniels44
Besvaret af hniels44 på emne Shelter i bunker ved Thyborøn?
Hej Jens m.fl.

Lige en opdatering på shelterpladserne i Thyborøn.
Torsdag aften sov vi i Thyborøn inden vores tur op til Hanstholm.
Vi havde planlagt at sove i den udgravede bunker, som ligger i forbindelse med Naturum Thyborøn i byens sydlige ende.
Vi blev umådelig skuffede, da vi ankom til den flot beskrevne plads. Sand i store dynger, som umuliggjorde overnatning på gulvet, affald i rå mængder og vand der drev ned af betonnen.
Det opgav vi omgående, og søgte i stedet op til "shelteret" lige ved indsejlingen til kanalen.
Meget specielt sted, men se vedhæftede billede. Der kan sagtens være 4 på platformen, og derud over kan der sove nogle stykker på beton hylderne.
Ikke velegnet til vinterovernatning, da der er luft under taget hele vejen rundt. Men vi fik en super oplevelse i det mest skønne sensommervejr.

• okj
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 dage siden #11185 af okj
Besvaret af okj på emne Shelter i bunker ved Thyborøn?
Shelteret ved kanalen var nu heller ikke ubetinget lækkert at indtage, det var helt tydeligt på et tidspunkt blevet brugt til andet end overnatning :sick:
Men ellers var det et fint sted og fedt at kunne ligge i posen og nyde en helt fantastisk solopgang.

Problemerne med disse to sheltere illustrerer det problematiske ved at sheltere og teltpladser placeres for tæt ved byer og hvor der er nem adgang i bil.

Mere
10 år 3 dage siden #11187 af JensB
Besvaret af JensB på emne Shelter i bunker ved Thyborøn?
Tak for svarene! Jeg har linket hertil! Nu har min spørger nok næsten efter al sandsynlighed selv været der i mellemtiden!
Og så havde jeg jo håbet at kunne trække diskussionen lidt ind i mit eget forum. Det lykkedes altså ikke denne gang! Men tak!

Jens

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html

Tid til at oprette siden: 0.247 sekunder