Guided top tur til Kebnekaises Sydtop

Mere
12 år 1 måned siden #334 af Milho
Ja det var alligevel en sjat :-)

Men de er nu blevet dyre deroppe. Ritsem fjeldstation koster 1000 skr. og så skal man betale for bad, brug af køkken og bedst af alt: selv gøre rent når man forlader værelset. Som en lille bonus kan det siges at man skal ligge to og putte på 90 cm i nederste køje.

Til sammenligning koster Scandic Hotel det samme og her er det inkl. morgen mad.

Vh Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 år 1 måned siden #344 af Otto

Ljunggren skrev: Hold da op det er dyrt! Da jeg arbejdede deroppe kostede det 60 kr :)
Toptur!

Noe sier meg at det må være litt mer enn en liten stund siden :)

Men prisene på de svenske fjellstasjonene sjokkerer. 1000 sek per person er i meste laget. Jeg tror svenskene er i ferd med å prise seg ut av markedet.

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.

Mere
12 år 1 måned siden #346 af Milho

Otto skrev:

Men prisene på de svenske fjellstasjonene sjokkerer. 1000 sek per person er i meste laget. Jeg tror svenskene er i ferd med å prise seg ut av markedet.

De 1000 SKR er ikke pr. person.
Men det er stadig dyrt, hvis prisen på et vandrehjem og hotel er den samme..

Vh Christian

Mere
12 år 1 måned siden #352 af morten

Otto skrev:

Ljunggren skrev: Hold da op det er dyrt! Da jeg arbejdede deroppe kostede det 60 kr :)
Toptur!

Ja når danskere og nordmænd begynder at synes priserne er for høje så er der nok noget om det ;)

Prisen er dog "kun" 4-500 svenske kroner i fjeldhytterne for ikke-medlemmer af STF for en enkeltseng i fællesrum.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #353 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Sv: Guided top tur til Kebnekaises Sydtop
kr. 60,- var vist den gang man kunne købe is til 1øre, og myggene var så store at når de stak (jf. min far) så sprøjtede det ud med blod...

Men priserne er da ikke så vilde med dagens standarter. Som jeg kunne forstå, så var der dele af turen som måtte sikres som et klatrelag, altså kan guiden ha 2-4 personer med.
3-4.000,- brutto for 1½ dags arbejde med en 10+ timers tur i eksponeret høgfjellsterreng er vel meget normalt.

Mere
12 år 1 måned siden #417 af jvinther
Hej lige et spørgsmål
Er et vandre pas det samme som et campingpas ?

Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder