Guided top tur til Kebnekaises Sydtop

Mere
12 år 1 måned siden - 12 år 1 måned siden #499 af Freke
Ja jeg synes det er billigt :P Og enig med Gunnar det er da en fantastisk mulighed for dem der enten ikke vil eller ikke kan bære 20+ kg rygsæk.

Med venlig hilsen
Brian Ulvedal Westerbæk
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved Freke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
12 år 4 uger siden #505 af Milho

Gunnar skrev:

Ja det var alligevel en sjat

Men de er nu blevet dyre deroppe. Ritsem fjeldstation koster 1000 skr. og så skal man betale for bad, brug af køkken og bedst af alt: selv gøre rent når man forlader værelset. Som en lille bonus kan det siges at man skal ligge to og putte på 90 cm i nederste køje.

Til sammenligning koster Scandic Hotel det samme og her er det inkl. morgen mad.

Jamen, så er det vel på sin plads at berigtige, at det ikke kostede 1000 kr, men 333 kr, hvilket ikke er på niveau med Scandic Hotel.

Gunnar

Vi betalte nøjagtig det samme for Ritsem Vandrehjem (Fjeldstation) som Scandic hotel.

Og jo det kostede 1000SKR for tre personer begge steder. Og når man sammenligner servicen de to steder, så er Ritsem fanme dyr..

Vh Christian

Mere
12 år 4 uger siden #507 af Stourup
Noget af pris stigningen kan havde at gøre med at det, så vidt jeg har forstået, er et krav at man er tindevejleder for at guide på bre i Sverige og det betyder at de folk de skal betale har en noget længere uddannelse end eksempelvis her i Norge hvor man "bare" skal være bre instruktør.
Prisen for en tur over bjørne skaret fra Krossbu til leiervassbu i Jotunheimen er 500 nkr og det er ikke en voldsomt vanskelig tur, der kræves ikke mange guider og den var ca. 7 timer så er det måske ikke så galt med 900 for en tur til Kebnekaise

Mere
12 år 4 uger siden #517 af Gunnar
Kære Milho.

Jeg kan ikke imødegå din påstand om priser, du har betalt på et Scandic Hotel.
Og det skal heller ikke udvikle sig til en diskussion i diskussionen.
Men normalt, når man argumenterer omkring priser, ville man anføre pris pr. overnatning pr. person. Ellers kan vi jo kun komme til at misforstå hinanden.

Men lige for retfærdighedens skyld vil jeg anføre et klip fra et Scandic Hotel i Kiruna:

Scandic Ferrum

Lars Janssonsgatan 15 , 981 31, Kiruna, Sverige

Scandic Ferrum ligger 1,5 kilometer fra centrale Kiruna og 15 kilometer fra Ishotellet i Jukkasjärvi og har 11 møderum, sauna, restaurant og barer.

Fra 1790 SEK pr. værelse pr. nat (for 1 voksen)

Gunnar

Gunnar

Du er velkommen på vores hjemmeside www.ulvelunden.dk

Mere
12 år 4 uger siden #523 af morten
På hoteller betaler man stort set altid pr. værelse og ikke pr. person. Der kan være ekstrabetaling for morgenmad afhængig af antallet af personer.

Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången

Mere
12 år 4 uger siden #526 af Gunnar
Jo Rene, jeg kan godt anfægte Milhos fakta. Det er jo det, jeg gør. På den anden side er jeg jo godt klar over, at det er rigtigt, hvad han skriver.
Men for at tage den forfra, skriver du lidt humoristisk, at det i gamle dage kun kostede 60 kr. at blive guidet op på toppen af Kebnekaise. Og så ryger proppen jo af, og jeg fik det indtryk at det kostede 1000 kr for en overnatning i Ritsem. Det viser sig så at være for 3 personer, hvilket også er i overensstemmelse med mit indtryk. Men i samme åndedrag sammenlignes prisen med prisen på en overnatning på et ikke nærmere specificeret Scandic Hotel.
Scandic Hotel giver associationer om en vis grad af luksus, som står i grel modsætning til situationen på hytterne i Nordsverige.
Men den "stillen op mod" Scandic Hotel-kæden giver det indtryk, at hytterne i Sverige er enormt dyre. Det er imidlertid ikke tilfældet. Priserne på de svenske hytter har ligget stabilt over mange år og omkring 250 - 350 kr. pr. person pr. overnatning.
Så det er dels sammenstillingen, dels det at Milho bruger en pris for 3 personer, der fik mig til at reagere.

kh
Gunnar

Gunnar

Du er velkommen på vores hjemmeside www.ulvelunden.dk

Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder