- Modtagne Tak: 3
Vandre alene
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Der er turbeskrivelser her på sitet af de to af turene.
Mht. sikkerhed så nærmer vi os 'religion'

Jeg har heller ikke SPOT'er eller satelittelefon med, men jeg har altid støttebind, og nødmedicin med (smartestillende, både milde (panodil+ibuprofen og kraftige (morfin), middel mod dårlig mave og alergipiller.
Man har jo færdes i fjeldet og skoven i årtusinder, det er kun de seneste 20 år nogle har vænnet sig til at konstant kunne være online.
Jeg har gjort op med mig selv, at skulle jeg brække benet eller noget, så overlever jeg nok, jeg må kunne slæbe mig til et sted hvor der nok komme nogen forbi indenfor nogle dage.
Får jeg et hjerteanfald eller hjerneblødning, så er det fuldstændig ligemeget om jeg falder om hjemme i stuen eller på fjeldet. Der kan gå adskiillige timer før nogen savner mig, og så er det for sent alligevel.
Jeg har altid refleksvest med, som jeg kan iføre mig hvis påkrævet.
Jeg har en kraftig signalfløjte med. J
Jeg har crampons, så jeg står fast på snefelter, og skulle jeg ryge igennem en snebro, så kan jeg med større sandsynlighed komme op ved egen hjælp.
Sådan nogle småting, der kan gøre en stor forskel, hvis uheldet er ude.
mvh Lars

Enig i at vi har kunne klarer os, men der er også røget folk i svinget. Da jeg var i Grønland var der lige en meget erfaren fanger der var død tæt på byen, fordi han havde fået kvast hans ben under snescooteren og forsøgt at slæbe sig tilbage uden held.
Min pointe er, at hvis man ligger derude med benbrud eller andet, så tænker man nok at de 1000 kr. var meget godt givet ud og ens efterladte værdsætter det nok mere.
Vi har jo trods alt ledt efter en forsvunden person deroppe og måske (men det er selvfølgelig ikke sikkert) havde en simpel SPOT kunne havde reddet personen.
Man behøver da ikke være så bange for fremskridt

Og til Caroline: LHL's artikler er som Georas' pisse gode. Du finder dem under menuen "Vandreture" -> "Vandring i Sverige". LHL går under dæknavnet "Lars Hedegaard Larsen".
Der er god underholdning til hele efteråret, men jeg vil advarer, især mod Georas, hvis du ikke har kondition! Det er manden der vandre over fjeldene, mens vi andre går i dalene

Vh Christian
Milho skrev: . . . men jeg vil advarer, især mod Georas, hvis du ikke har kondition! Det er manden der vandre over fjeldene, mens vi andre går i dalene
Tak Christian, Georas tempo i fjeldet kan jeg ikke engang holde på Skåneleden

Rene, jeg her meget enig. Jeg har også alt muligt, iPhone, tablet etc, men det er mig som styrer, ikke dimserne. Jeg går gerne i haven, ud at fiske, på jagt eller en tur i skoven uden mobil, fordi jeg gider ikke blive forstyrret. Folk jeg kender har accepteret min holdning, og jeg ringer altid tilbage når jeg kommer hjem.
Ljunggren skrev: Ser vi mennesket i det perspektiv er det lettere at se hvad det er der driver nogle af os ud i naturen for at vende tilbage til et, om end pseudoagtigt, ”frit” liv i naturen.
Seriøst? Friluftsliv som arvemassens kald. Livet var da ingenlunde frit, der var kun overlevelse og ressourcesamling. Hulemanden har sgu ikke bevæget sig ud på savannen for at opleve naturen, og være alene med sine tanker.....

Friluftsliv er et socialt og kulturelt overskudsliv.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333