Overnat under Tarp - Naturvejlederen og DRs bud

Mere
8 år 4 måneder siden #24217 af BLE
Og stakkels dem som træder udenfor dydens smalle sti......

Måske lidt overkill at kaste sig over manden, flå han fra hinanden og spytte stumperne ud for et ganske harmløst indslag !

Mvh.
Birgitte
Følgende bruger(e) sagde tak: Simon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 4 måneder siden #24218 af Milho
Prøv at læs mit indlæg igennem igen. Tag de neutrale briller på og tænk på budskabet.

Det er ikke særlig godt at sende fol af sted første gang, med dårlige eller direkte forkerte råd. Vi arbejder hårdt på at give folk gode oplevelser og så syntes vi da at det er ærgerligt hvis der konstant ryger forkerte oplysninger ud.

Selvfølgelig ud fra de erfaringer vi har!

Det er jo ikke korrekt at man skal have 25 kg. med ud på en weekendtur.
Det er ikke et godt råd at sende folk ud under en presenning, som larmer helt enormt meget ved vind og regn og som ikke holder til de forhold. At man startede sit friluftsliv med dette for 25 år siden - det er da fint. Der er bare sket meget siden.

Der er ingen der kalder manden noget. Der er kun argumentationer, hvilket alle jo har lov til.

Vh Christian

Mere
8 år 4 måneder siden #24219 af BLE
Med helt neutrale briller er dit indlæg forvirrende, idet du også kommenterer på et helt andet indlæg fra DR end det der linkes til.

Tag det linkede indslag for hvad det er - en simpel og billig(ere)løsning. Størrelsen af naturoplevelsen er ikke proportional med mængden/kvaliteten/prisen på ens grej - det handler vel i bund og grund om at komme ud i naturen. De fleste er nok i stand til at skelne skidt fra kanel når alt kommer til alt (skumunderlag kontra selvoppusteligt osv.)

- iøvrigt kan man også høre regnen på en "rigtig" tarp ;)

Mvh.
Birgitte

Mere
8 år 4 måneder siden #24228 af Simon
der er vel lige så mange opskrifter på "rigtig" friluftsliv, og det rigtige grej, som der er kage opskrifter på nettet.

Mere
8 år 4 måneder siden #24229 af Milho

Simon skrev: der er vel lige så mange opskrifter på "rigtig" friluftsliv, og det rigtige grej, som der er kage opskrifter på nettet.

Korrekt, men:

Når det værste er af vejen
krydres peberkagedejen
med et kilo ægte peber
og et lille drys kanel.

:woohoo:

Vi taler vel ikke om rigtig eller forkert friluftsliv, men grej. Come on, er vi ikke enige om at man ikke råder folk til at tage ud under en presenning?
Det er jo ikke en "Jeg har ikke råd til friluftsliv og skal derfor blive hjemme". En presenning koster 2,85 i Jem & Fusk. Det er heller ikke politiet der siger at man ikke må :)
I øvrigt er hans råd jo ikke billig(ere) og da slet ikke i længden.

Vh Christian

Mere
8 år 4 måneder siden #24230 af Simon
JEG synes egenlig det er en ganske fin video/artikel. Som jeg ser det henvender videoen sig til den uerfarne/let erfarne friluftsperson, og prøver at inspirere folk til at komme ud, også på denne forholdsvis lune årstid. Jeg vil sagtens kunne få en fin nat i hans setup. Som jeg ser det ligger han i tæt skov hvor man kan opnå ret meget læ. Selve grejet er vel taget udfra et udgangspunkt at det er noget de fleste har, eller kan låne. Selvom man ikke dyrker friluftsliv har man vel ofte en sovepose liggende.

Men prøv da at hør hvad folkene på buschcraft.dk mener er den rigtige grej opskrift.... de har også mange gode opskrifter.

Følgende bruger(e) sagde tak: GLM, BLE, Tverdiz

Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder