Forslag til ca 4 dages tur

Mere
7 år 11 måneder siden #25967 af Jones
Jeg er så heldig at have ferie og mulighed for en tur i uge 32-33.
Planen er 15-20 km vandring om dagen og tankerne går lidt på det sydlige Sverige. Overnatning shelter eller tarp, måske køje. Men da jeg ikke har været derovre endnu , mangler jeg lidt inspiration eller evt. Hoppe med på andre som har samme tanker i uge 32-33 og måske kender nogle gode områder

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden #26009 af Jones
Besvaret af Jones på emne Forslag til ca 4 dages tur
Nå men.
Jeg er blevet anbefalet, at gå etape 1-7 af Skåneleden Kust til Kust.

Når jeg læser om etaperne på deres hjemmeside, står der at vandet bør koges de fleste vandposter. Men jeg har en Sawyer mini vandrenser og tænker, at vand fra større åer og søer også kan bruges på denne årstid.

Hvis alt vand skal koges på ca 6 dages tur kræver det godt nok noget gas og bål. Men hvad siger i?

Mere
7 år 10 måneder siden #26196 af Jones
Lige en afslutning af denne tråd.
Jeg tog afsted fredag d. 5. med toget fra Ringsted. Startede vandreturen fra Sølvesborg/Grundsjøn tidlig eftermiddag. Var lige en tur over et apotek og få det "rigtige" myggegift - som dog viste sig ikke, at være nødvendigt. Nåede lige Grundsjøn da sluserne åbnede sig for oven og gennemblødt inden tarpen var oppe.
Det var lidt hårdere end jeg havde forventet for det går temmelig meget opad fra starten af. Når man så er ude af træning :huh:

Turen gik slag i slag og benene blev bedre med turen. Smuk tur.

Men!
Afslutning af fjerde dag var ved Brotorpet. Brønden var lukket for i år, så der blev renset vand fra søen og noget af det kogt. Jeg havde MRE rationer med som blev varmet i posen i min Jetboil.
Jeg delte shelter med en Svensk dame og hendes yngre søn.
Hen under aften begyndte maven og rumle lidt. Det har man prøvet før, men der gik ikke længe før jeg havde det temmelig dårligt. Jeg kunne godt mærke, at toiletterne ca 150m væk lige skulle have et besøg. Da jeg kom ud af shelteret og lidt væk begyndte det først, at blive vildt. Mine ben eksede under mig og jeg væltede rundt - kunne ikke en gang holde balancen selvom jeg lå ned. Jeg kunne ikke lokalisere shelteret som lå ti meter væk og med tændt bål foran. Jeg væltede rundt og fik til sidst fat i et træ og så brækkede jeg mig som jeg aldrig har brækket mig før. Jeg ved ikke hvor lang tid der gik men da balancen var genfundet vaklede jeg tilbage til shelteret og fik fortalt, at jeg vist nok var blevet lidt syg. Derefter kunne jeg så gå på toilettet.
Jeg brugte så resten af natten på, at gå på potten og brække mig. Jeg havde imodium piller med og div. piller. Næste dag var det slut med opkast og toiletbesøg, men jeg var smadret. Heldigvis skulle dem fra shelteret afhentes om formiddagen. Vi fik arrangeret, at jeg kunne køre med til et busstop, tage bus til Kristianstad og tog til DK. Så turen sluttede her.

Nu grubler jeg så over hvad der gik galt.
Det vand jeg drak rent blev renset i et Sawyermini filter. Varmt vand blev ikke renset, men kogt.
Kan det have været maden i MRE rationen der var dårlig? Virker filteret ikke? Eller er vandet ikke kogt nok?

Mere
7 år 10 måneder siden #26199 af Gurli
Besvaret af Gurli på emne Forslag til ca 4 dages tur
Øv, det er trist at blive stoppet af dårlig mave.
Det er jo ikke nødvendigvis vandet, der har gjort dig syg. Når du både koger og filtrerer, burde det vel være i orden.
Jeg har drukket af det flere gange direkte fra søen, uden at der skete noget ved det.

Gurli.

Mere
7 år 10 måneder siden #26207 af Jones
Ja jeg tænker også mest MRE rationen.
Det var noget pastaret. Og så var der noget tabasco sauce til.

De andre havde medbragt vand.

Men den svimmelhed var på højde med den gang jeg sluttede en fest af, med en flaske tequila. OG det var vildt. Jeg lå ned og forsøgte at holde fast :silly:
Men det giver mening. Jeg kunne nogenlunde gå igen, da jeg havde ofret mig

Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder