Alene i vildmarken på dansk :)
Less
Mere
6 år 8 måneder siden #27721
af gronlund
Always have a Dream..!!
Forget about the plans
that didn’t seem to work out right,
but don’t forget to always have a dream
Har du brug for lidt Tips & Trix til brug på fjeldvandring og vandreture, er du velkommen til at besøge min hjemmeside: www.hvorfordet.dk
Søger du oplysninger om...
Alene i vildmarken på dansk :) blev oprettet af gronlund
Jeg spurgte DR3, om hvad det var deltagerne havde at vælge imellem:
Her kommer listen over de ting, deltagerne kunne vælge imellem, hvoraf de måtte udvælge 12 ting:
1. Kniv
2. Økse m. slibesten
3. Tændstål
4. Sovepose
5. Kedel
6. Nylonsnor
7. Tov
8. Presenning
9. Fiskeudstyr
10. Vandtæt taske/dry bag
11. Liggeunderlag
12. Sav
13. Huljern
14. Sysæt
15. 1 kg nødration (nødder og rosiner)
16. Sandpapir vandfast
17. Kaffe
18. Sæbe
De medvirkende medbragte deres egen beklædning, og de fik mulighed for at tage en tandbørste, spejl og et personligt billede med. De fik desuden udleveret et basis førstehjælps- og nødkit.
DR3 kunne ikke oplyse, hvad det var deltagerne hver især valgte.
Det kunne ellers være spænde, at få kendskab til deres valg.
Her kommer listen over de ting, deltagerne kunne vælge imellem, hvoraf de måtte udvælge 12 ting:
1. Kniv
2. Økse m. slibesten
3. Tændstål
4. Sovepose
5. Kedel
6. Nylonsnor
7. Tov
8. Presenning
9. Fiskeudstyr
10. Vandtæt taske/dry bag
11. Liggeunderlag
12. Sav
13. Huljern
14. Sysæt
15. 1 kg nødration (nødder og rosiner)
16. Sandpapir vandfast
17. Kaffe
18. Sæbe
De medvirkende medbragte deres egen beklædning, og de fik mulighed for at tage en tandbørste, spejl og et personligt billede med. De fik desuden udleveret et basis førstehjælps- og nødkit.
DR3 kunne ikke oplyse, hvad det var deltagerne hver især valgte.
Det kunne ellers være spænde, at få kendskab til deres valg.
Always have a Dream..!!
Forget about the plans
Har du brug for lidt Tips & Trix til brug på fjeldvandring og vandreture, er du velkommen til at besøge min hjemmeside: www.hvorfordet.dk
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
6 år 8 måneder siden #27722
af gronlund
Always have a Dream..!!
Forget about the plans
Besvaret af gronlund på emne Alene i vildmarken på dansk :)
Her er Ann Mai's blog hvor hun fortæller om "Alene i vildmarken".
Ann Mai er en af deltagerne..!!
genopdag-naturen.dk/category/alene-i-vildmarken/
Ann Mai er en af deltagerne..!!
genopdag-naturen.dk/category/alene-i-vildmarken/
Always have a Dream..!!
Forget about the plans
6 år 8 måneder siden - 5 år 6 måneder siden #27857
af pg
Besvaret af pg på emne Alene i vildmarken på dansk :)
Hej,
Jeg synes udfordringen med at være alene i den sydsvenske vildmark lyder som en spændende udfordring.
Af turbeskrivelsen står der, at man må medbringe 10 ting på turen. Definerer I nærmere, hvordan de 10 ting skal forstås – måske som en færdig liste, som det er tilfældet med programmet på DR3. Ellers kan der nemt opstå en række mere eller mindre fantasifulde situationer. Er det f.eks. sådan, at hvis man hue, handsker, ekstra strømper, evt. regntøj på, når udfordringen starter, så tæller det med som almindelig påklædning og ikke som en del af de 10 ting.
Hvis man skal klare sig uden medbragt mad, så forestiller jeg mig, at det er naturligt at forsøge at fange nogle fisk. Tæller fiskeudstyr med som én ting eller er sådan at fiskestang er én ting, fiskehjul en anden ting og kroge, flåd, blink osv. som tredje og fjerde ting. Hvis man har tarp/regnslag med tæller elastikker til fastgøring så med som ekstra ting. Kan man tage et kogesæt med, som jo typisk består af flere dele med.
Jeg tror I bliver nødt til at blive ret konkrete med, hvordan man definerer antallet af ting. På den måde kan man få tænkt sammensætningen igennem inden turen starter.
Håber der er andre, som er interesserede.
Mvh.
Poul
Jeg synes udfordringen med at være alene i den sydsvenske vildmark lyder som en spændende udfordring.
Af turbeskrivelsen står der, at man må medbringe 10 ting på turen. Definerer I nærmere, hvordan de 10 ting skal forstås – måske som en færdig liste, som det er tilfældet med programmet på DR3. Ellers kan der nemt opstå en række mere eller mindre fantasifulde situationer. Er det f.eks. sådan, at hvis man hue, handsker, ekstra strømper, evt. regntøj på, når udfordringen starter, så tæller det med som almindelig påklædning og ikke som en del af de 10 ting.
Hvis man skal klare sig uden medbragt mad, så forestiller jeg mig, at det er naturligt at forsøge at fange nogle fisk. Tæller fiskeudstyr med som én ting eller er sådan at fiskestang er én ting, fiskehjul en anden ting og kroge, flåd, blink osv. som tredje og fjerde ting. Hvis man har tarp/regnslag med tæller elastikker til fastgøring så med som ekstra ting. Kan man tage et kogesæt med, som jo typisk består af flere dele med.
Jeg tror I bliver nødt til at blive ret konkrete med, hvordan man definerer antallet af ting. På den måde kan man få tænkt sammensætningen igennem inden turen starter.
Håber der er andre, som er interesserede.
Mvh.
Poul
Sidste redigering: 5 år 6 måneder siden ved Milho.
Tid til at oprette siden: 0.214 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333